یزد ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد عید قربان را نماد بندگی و روز به نمایش گذاشتن اوج بندگی یکی از صالح‌ترین بندگان خدا همچنین روز تسلیم در برابر فرمان و اراده الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های امروز نماز عید قربان در یزد با تبریک عید قربان به مردم مسلمان جهان اظهار داشت: عید قربان عید بندگی و عبودیت است و حضرت ابراهیم (ع) به عنوان یکی از صالح‌ترین بندگان خدا و پیامبر الهی، در این روز در برابر اراده الهی تسلیم شد و از بزرگترین آزمون الهی سربلند بیرون آمد.

وی با اشاره به اینکه کسب رضایت خداوند متعال در همه امور از نشانه های مومن است، افزود: مومن همواره در همه امور خود رضای خدا را در نظر می‌گیرد سپس اقدام به انجام کاری می کند.

ناصری تاکید کرد: عمل به واجبات دینی، حرکت در مسیر شرع و عرف جامعه، داشتن اخلاص در امور و کسب رضایت الهی، سعادت انسان در دنیا و آخرت را به دنبال خواهد داشت و انسان باید از لحظات عمر خود در این مسیر استفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فعالیت‌های دولت دوازدهم و با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب به مسئولان و دولتمردان اظهار داشت: مسئولان در دوران تصدی مسئولیت خود برای تحقق اهداف و برنامه های تعیین شده تلاش کنند و در همه امور همواره رضایت خدا را مدنظر داشته باشند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: مسئولان تلاش کنند در انجام فعالیت‌های خود روحیه انقلابی داشته و با مدیریت جهادی، توجه به اقتصاد مقاومتی، بهره گیری از نخبگان و دلسوزان جامعه، توجه به جوانان و افراد مومن در سایه وحدت بیشتر به مردم خدمت کنند.

وی همچنین برقراری ارتباط صمیمی و مستمر با مردم، اخلاص در امور، تقویت روحیه گذشت و فداکاری، بهره‌مندی از روحیه انقلابی و جهادی را از ویژگی‌های مدیران و مسئولان دلسوز نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: مسئولان و دولتمردان باید متخلق به اخلاق اسلامی باشند.

ناصری همچنین با اشاره به سفر معنوی حجاج و حضور آنها در سرزمین وحی عنوان کرد: امیدواریم حجاج در انجام وظایف دینی و انقلابی خود موفق باشند و برای فرهنگ سازی دینی و اسلامی تلاش کنند.

به گزارش مهر، نماز روز عید قربان امروز با حضور اقشار مختلف مردم در مرکز استان به طور متمرکز در مسجد ملااسماعیل برگزار شد.