سنندج - مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیو تلویزیونی مراکز استانهای صدا و سیما با حضور هنرمندان و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد و از برترین ها نیز تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از دقایقی قبل مراسم اختتامیه بیستمین دوره جشنواره تولیدات رادیو تلویزیونی مراکز استانهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پردیس سینما بهمن سنندج آغاز شد.

در این مراسم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان صدا و سیما، سردار صفوی مشاور بین الملل مقام معظم رهبری، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، جمعی از هنرمندان شناخته شده کشوری و همچنین مسئولان استانی در حال برگزاری است.

محمد جعفر خسروی مجری مراسم اختتامیه

محمد جعفر خسروی مجری تلویزیون کار اجرای مراسم اختتامیه جشنواره بیستم در سنندج را بر عهده دارد.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه مادرش از کردهاست، عنوان کرد: خوشحالم که امروز در کردستان هستم و این منطقه را سرزمین مادری خودم می دانم.

از میان هنرمندان شاخص کشوری چهره های مختلفی در مراسم اختتامیه حضور دارند که از آن جمله می توان به داریوش ارجمند، مریلا زراعی، سعید آقاخانی، قطب الدین صادقی، محمود عزیزی، ناصر ممدوح، پوران درخشنده، امین زندگانی، محمود پاک نیت، علی ضیاء و مریم بوبانی حضور دارند.

دارابی سخنران نخست مراسم اختتامیه

علی دارای معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما به عنوان نخستین سخنران در جایگاه قرار گرفت و گزارشی از روند برگزاری جشنواره بیستم را ارائه کرد.

وی از میزبانی استان کردستان تقدیر کرد و گفت: خیلی خوشحالیم که امروز در سنندج جمع زیادی از هنرمندان شاخص و برجسته کشوری حضور دارند.

جشنواره بیست و یکم به میزبانی چهار محال و بختیاری برگزار می شود

معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما گفت: با توجه به میزبانی استاندار چهار محال و بختیاری، جشنواره بیست و یکم سال آینده به میزبانی استان چهار محال و بختیاری برگزار می شود.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان به عنوان سخنران بعدی در جایگاه قرار گرفت و به حاضران در این نشست و جلسه خیرمقدم گفت.

تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادتو خانواده های شهدا

در این بخش از برنامه از سرداران هشت سال دفاع مقدس از امیر احمد دادبین از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده سابق لشکر ۲۸ پیاده کردستان تقدیر و تشکر شد.

در ادامه از یکی دیگر از یادگاران هشت سال دفاع مقدس فرمانده نیروی عملیاتی کردستان، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مشاور بین الملل مقام معظم رهبری سردار یحیی رحیم صفوی تقدیر شد.

در ادامه از خانواده های معظم شهدا از جمله شهید محمود کاوه، شهید محمد بروجردی، شهید علی صیاد شیرازی، شهید منوچهر سعیدی و شهید ماموستا شیخ الاسلام تقدیر و تجلیل شد. 

خاطره سردار صفوی از آزادسازی شهر سنندج در سال ۵۹

سردار یحیی رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به عنوان سخنران قرار گرفت و به ذکر خاطره ای از روند آزادسازی شهر سنندج در سال ۵۹ از لوث ضد انقلاب پرداخت.

وی با نام بردن از شماری از بسیجیان همراه خود در راستای آزادسازی شهر سنندج از لوث ضد انقلاب، عنوان کرد: بعد از ۲۳ روز تلاش شهر سنندج از دست ضد انقلاب آزاد شد.

طنین موسیقی کردی با سرپرستی استاد عندلیبی

در ادامه برنامه های اختتامیه جشنواره تولیدات مراکز استانهای صدا و سیما، موسیقی زنده با سرپرستی هنرمند برجسته کرد و آهنگساز مطرح کشوری استاد محمد جلیل عندلیبی اجرا شد.

اجرای این موسیقی در ابتدا به زبان فارسی اجرا شد و این اجرا نیز با استقبال خوب حاضران در این مراسم قرار گرفت.

هنرمندان شاخص کردستانی تجلیل شدند

در این بخش از برنامه هنرمندان برجسته کردستانی در حوزه های موسیقی، نمایش، نقاشی، سینما و تئاتر مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

دکتر قطب الدین صادقی، سعید قاخانی، مریم بوبانی، محمد جلیل عندلیبی، هادی ضیاء الدینی، بیژن ذوالفقارنسب، بایزید مردوخی، صدیق تعریف و عبدالحمید حیرت سجادی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه هنرمندان شاخص کشوری از جمله ناصر ممدوح، مریم شیرزاد، احمد ضابطی جهرمی، حسن خجسته، داریوش ارجمند، مرضیه بروند، محمود عزیزی، مریلا زارعی، محمود پاک نیت، پرویز شیخ طادی، خانواده مرحوم آخوندی و ساعد باقری مورد تقدیر قرار گرفت.

تجلیل از برترین های مراکز استانهای صدا و سیما

در این بخش از برنامه ابتدا برترین های بخش صدا از استانهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوجستان، کرمان، کردستان، همدان، گیلان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی به عنوان رتبه های برتر معرفی شده و تقدیر شدند.

در بخش خبر از نیز از خبرنگاران برتر در حوزه های مختلف مربوط به این بخش از مراکز استانهای آبادان، کردستان، قم، اصفهان برتر شناخته شده و مورد تقدیر شدند.

در بخش سیما نیز از مراکز استانهای فارس، چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، کردستان، گلستان و مرکزی به عنوان برتر مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

در بخش خبر نیز سیستان و بلوچستان به عنوان مرکز برتر معرفی شد، در بخش پژوهش نیز خراسان رضوی به عنوان مرکز برتر معرفی شد، در بخش شعر و موسیقی چهار و محال بختیاری مرکز برتر معرفی شد، در بخش رادیو به عنوان برتر مرکز یزد اهدا شد، در بخش سیما عنوان مرکز برتر به کردستان رسید و در نهایت برترین مرکز صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران به خوزستان رسید.

ایستگاه تلویزیونی فتاح دیواندره افتتاح شد

در ادامه برنامه های اختتامیه جشنواره بیستمین جشنواره مراکز استانهای صدا و سیما ایستگاه تلویزیونی فتاح در شهرستان دیواندره استان کردستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

اهدا لوح تقدیر نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان به رئیس رسانه ملی

در این بخش از سوی نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان از علی عسکری رئیس رسانه ملی و علی دارابی معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما تقدیر شد.

در بخش دیگری از این مراسم از آثار برتر در بخش های ویژه از جمله اقتصاد مقاومتی، موضوع دریاچه ارومیه و بهداشت مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در این بخش از مرکز میزبان این جشنواره یعنی استان کردستان تقدیر شد و تندیس این بخش به ابوالقاسم امان الهی مدیرکل شبکه کردستان رسید.