ایلام-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر گفت: در سال زراعی جاری ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم های آبیاری تحت فشار تجهیز می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طیار فیلی افزود: در سال زراعی جاری اراضی کشاورزی تحت آبخور ایستگاه های پمپاژ روستاهای بن باباجان، مرادآباد و مهتابی این شهرستان به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار  مجهز می شوند.

وی افزود: تجهیز ۵ ایستگاه پمپاژ در این روستا ها به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در حال طراحی واجراء بوده و پیش بینی می شود حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای بن باباجان و مرادآباد و مهتابی مجهز  به سیستم های آبیاری تحت فشار شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر مزایای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار را استفاده بهینه از آب کشاورزی ، افزایش راندمان آبیاری، افزایش تولید محصول ، صرفه جویی در مصرف آب ، کاهش نیروی انسانی و کارگری، تسهیل در روند آبیاری مزارع و امکان پخش همزمان کود و سموم مورد نیاز به همراه  آب در مزارع و کاهش هزینه تمام شده محصول عنوان کرد و گفت : با استقبال خوب کشاورزان این روستاها از این طرح ، گام مثبتی در استفاده بهینه از منابع آبی صورت می گیرد.

فیلی افزود: میزان کل اراضی کشاورزی روستاهای بن باباجان ، مراد آباد و مهتابی ۴٩۵هکتار است.