یزد ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حاکمیت عامل اصلی اختلاف اهل سنت و تشیع است و تشیع معتقد است، حکومت باید حکومت دینی بوده و به دست ولی خدا اداره شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب آیات ولایت در جمع فعالان ستاد مبشر غدیر اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون نسبت به مسئله اهل بیت (ع) کم‌کاری شده ضمن اینکه موانعی نیز در مسیر وجود داشته است.

وی عنوان کرد: چند گروه اجازه ندادند مکتب اسلام و شیعه به درستی معرفی شود و این افراد از زمان صدر اسلام کارشکنی کردند و در زمان رحلت پیامبر (ص) نیز به وصایای ایشان عمل نکردند.

ناصری بیان کرد: یک گروه کم کاری کردند و واقعه مهم غدیر را به حاشیه بردند و پرداختن به حواشی، اصل مسئله غدیر را به دست فراموشی سپردند.

امام جمعه یزد بیان کرد: عده ای نیز اجازه ندادند اسلام و شیعه معرفی شود که ایادی آنها تا امروز نیز به این کار مشغولند و اسلام و شیعه را به حاشیه برده اند.

وی تصریح کرد: عده ای نیز به نحوی در مورد اسلام و شیعه صحبت می کنند که چهره ای نادرست و غیرواقعی از تشیع به نمایش بگذارند و مردم دنیا نسبت به آن بدبین شوند و عده ای نیز در این مسیر مصلحت اندیشی کرده اند که همین مصلحت اندیشی ها، حق را سال‌ها ضایع و حضرت علی (ع) را خانه‌نشین کرد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احادیثی که از اهل سنت روایت شده است، گفت: برخی احادیث که مبنی بر حقانیت حضرت علی (ع) است، نزد اهل سنت معروف‌تر از شیعیان است.

وی با اشاره به فلسفه اختلاف میان شیعه و سنی بیان کرد: کسی از اهل سنت حضرت علی (ع) را رد نمی‌کند اما اختلاف ما بر سر موضوع حاکمیت است، شیعه معتقد است حضرت علی (ع) باید حاکم باشد و حکومت دینی را اجرا کند در حالی که اهل سنت افراد دیگری را حاکم کرده و گفته خدا و رسول خدا (ص) را منحرف کرده و دین و حکومت را از یکدیگر جدا کردند.

ناصری با تاکید بر اینکه امروز باید حقانیت امیرالمومنین حضرت علی (ع) را ثابت کنیم، افزود: انقلاب ما انقلابی در همین راستا بود زیرا ما معتقدیم انقلاب اصلی را پیامبر اسلام آغاز کرد و انقلاب اسلامی ایران، بعد از قرن‌ها، آن انقلاب را احیا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی بیشتر واقعه غدیر، سیره علوی و حقانیت شیعه تاکید کرد.