یزد ـ فرماندار تفت برای دریافت بسیاری از مصوبات ملی، پول و اعتبار و ... از یک دیپلماسی کارآمد با عنوان «دیپلماسی خط» استفاده می‌کند که البته تاکنون نیز بسیار راهگشا بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از اعضای هیئت رئیسه انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد امروز با محمود زارع رشکوئیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست دو ساعته موارد متعددی از جمله توسعه گردشگری در تفت و افزایش واحدهای بومگردی، ساماندهی وضعیت دره‌گاهان، مسائل حوزه بهداشت و درمان تفت، گازرسانی، مهاجرت و .... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از جمله مواردی که در این نشست جالب توجه بود، خطاطی فرماندار تفت در اغلب نامه‌نگاری‌های اداری و بیان خاطراتی از این نامه‌ها و استفاده از دیپلماسی خط بود.

محمود زارع رشکوئیه در این زمینه اظهار داشت: در بسیاری از موارد به دلیل مواجهه پیش‌بینی نشده با برخی وزرا، معاونان وزرا و مسئولان در مجلس شورای اسلامی و ... نیاز به ارائه درخواست مکتوب برای مطالبه‌ای برای شهرستان هستم که در این مواقع به سرعت از کاغذ و خودنویس استفاده کرده و با استفاده از هنر ذاتی که خداوند در وجود من نهاده، اقدام به خطاطی درخواست‌های خود می‌کنم.

همه نامه‌ها که با خطاطی ارائه شده منجر به اخذ مصوبه یا اعتبار برای تفت شده است

وی عنوان کرد: تقریبا در همه موارد این خطاطی‌ها منجر به گرفتن مصوبه یا پول و اعتباری برای شهرستان تفت بوده که خاطرات خوبی نیز از این شیوه نامه‌نگاری داشته ام و خوشبختانه برکاتی نیز برای شهرستان تفت به دنبال داشته است.

فرماندار تفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه واحدهای بومگردی در شهرستان تفت اظهار داشت: بوم‌گردی‌های تفت توسعه یافته و اکنون تمام این واحدها در اغلب مواقع مملو از جمعیت است.

وی افزود: در حال حاضر در شهر تفت پنج واحد بوم‌گردی و در روستاهای این شهرستان چهار واحد بوم‌گردی وجود دارد که در صدد توسعه آن هستیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۵ واحد بوم‌گردی دیگر در این شهرستان راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی یک واحد بوم‌گردی در روستای زرتشتی‌نشین مبارکه تفت

زارع رشکوئیه ادامه داد: ظرف چند روز آینده نیز یک واحد بوم‌گردی در روستای مبارکه تفت که از روستاهای محل سکونت زرتشتیان است، راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تفت شهرستان مستعدی برای افزایش تعداد واحدهای بوم‌گردی، رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها است و اگر بتوانیم با تدبیر، این واحدها را توسعه دهیم، گردشگری تفت را تقویت کرده ایم و همانگونه که در مباحث اقتصادی مطرح می‌شود، اقتصاد گرشگری بسیار قوی‌تر از اقتصاد نفتی خواهد بود.

زارع رشکوئیه خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که ضمن حفظ باغ‌شهر تفت و فضای سبز و پاکیزگی هوای شهر، صنایعی را به این شهرستان بیاوریم که پاک و درآمدزا باشد و مردم نیز از آن استقبال کنند.

اجرای حداقل یک پروژه در همه روستاهای شهرستان تفت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شهرستان تفت ۱۲۱ روستای دارای شورا و ۱۶۰ روستای فاقد دهیاری وجود دارد، افزود: در طول چهار سال گذشته در هر روستا یک پروژه اجرا شده و تلاش شده همه روستاهای این شهرستان در توسعه مدنظر قرار گیرند.

فرماندار تفت تصریح کرد: البته هیچ ادعایی در مورد انجام کار بی‌نقص برای شهرستان تفت نداریم اما همه تلاش خود را به کار گرفته و کار جهادی و شبانه‌روزی برای پیگیری امور روستاها و دو شهر شهرستان تفت انجام داده ایم.

وی ادامه داد: با همه وزرا یا معاونان آنها ملاقات‌هایی داشته ایم و به دنبال هر یک از این ملاقات‌ها، یک کار اساسی برای شهرستان انجام شده است.

زیرساخت‌ها برای مهاجرت معکوس در شهرستان تفت فراهم شده است

زارع رشکوئیه عنوان کرد: در شهرستان تفت در طول مدت اخیر روستایی که در گذشته دارای جمعیت بوده اما اکنون خالی از سکنه شده باشد، نداریم و خوشبختانه زیرساخت‌ها فراهم شده و مهاجرت در حال معکوس شدن است.

فرماندار تفت بیان کرد: به واسطه فراهم شدن برخی زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه اشتغالزایی، جمعیت در حال بازگشت به تفت است و خوشبختانه مشاهده می‌شود که بسیاری از جوان‌های تفت در حال احداث خانه در مناطق مختلف این شهرستان هستند و امیدواریم به زودی نرخ جمعیت این شهرستان که منفی شده، روند بهتری پیدا کند.

وی تاکید کرد: ما همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا به سمتی حرکت کنیم که تفت را به یک توسعه پایدار برسانیم.

به گزارش مهر، شهرستان تفت به عنوان باغ‌شهر استان یزد و نزدیکترین شهرستان به مرکز استان مطرح است که در فاصله ۱۵ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.