قم - رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از برگزاری همایش علمی «حوزه انقلابی، مسئولیت‌های ملی و فراملی» در دی‌ماه سال جاری در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نجف لکزایی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری همایش حوزه انقلابی مسئولیت‌های ملی و فراملی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این همایش صیانت از اصالت و ارزش‌های بنیادین حوزه‌های علمیه، توسعه و ترویج بینش انقلابی در حوزه‌های علمیه، نقد اندیشه و جریان‌های تضعیف کننده باورهای انقلابی در حوزه و تبیین راهکارهای ارتقاء وجه انقلابی حوزه‌های علمیه است.

وی در ادامه مفهوم شناسی، مبانی و شاخصه‌های حوزه انقلابی، مسئولیت‌های ملی حوزه انقلابی، مسئولیت‌های فراملی حوزه انقلابی، آسیب شناسی حوزه انقلابی و آینده پژوهی و راهکارهای ارتقاء حوزه انقلابی را از محورهای همایش عنوان کرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه این همایش با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم برگزاری می‌شود، تصریح کرد: مجموعه مقالات، مجموعه مصاحبه‌ها و مجموعه نشست‌ها خروجی این همایش خواهد بود.

حجت الاسلام لکزایی با اشاره به اینکه همایش حوزه انقلابی از همایش‌های ملی و طبقه بندی شده است، گفت: مقالات برتر در مجلات علمی و پژوهشی به چاپ خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال چکیده تا ۱۰ مهرماه و مهلت ارسال مقاله تا ۱۰ آبان ماه است، افزود: امیدواریم با تشکیل کمیسیونی در ادامه این همایش سندی از الزامات حوزه انقلابی تهیه و در اختیار مراکز حوزوی قرار بگیرد.

رئیس کمیته علمی همایش در پایان عنوان کرد: امروز اقدامات مخالفان برای صدمه زدن به انقلاب بیش از گذشته معطوف به حوزه‌ها شده است و لذا می‌طلبد تا ما نیز اقداماتی را صورت دهیم و حوزه را نسبت به این موضوع آگاه نماییم.