بندرعباس - پس از گذشت چندین هفته از رای اعتماد مجلس به وزرا، انتخاب و انتصاب استانداران کلید خورد و فریدون همتی به عنوان جدی ترین گزینه انتصاب در استانداری هرمزگان معرفی شد.

خبرگزاری مهر - گروه استانها، رضا زرگر، پس از مطرح شدن دو گزینه محمدناصر نیکبخت استاندار همدان و سید ابراهیم رضوی معاون اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای تصدی استانداری هرمزگان، فریدون همتی به عنوان گزینه نهایی استانداری هرمزگان مطرح شد.

فریدون همتی که هم اکنون استاندار قزوین هم است، پیش از این نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس دوره هفتم بوده است. وی همچنین مشاور عالی رحمانی فضلی وزیر کشور هم است. پیش از این مدیرکل صدا و سیما مراکز ایلام، لرستان و آذربایجان غربی، مسئول اموراستان های دیوان محاسبات کشور و معاون حقوقی و پارلمانی دیوان محاسبات کشور را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

پیش از این محمد ناصر نیکبخت به عنوان گزینه مطرح برای حضور در استانداری هرمزگان مطرح بود. اما دولت در تصمیم نهایی همتی را به عنوان گزینه استانداری هرمزگان مد نظر دارد.

در هفته های اخیر اسامی مختلفی از جمله گزینه های بومی استان و حتی گزینه های خارج از استان برای نشستن بر کرسی استانداری هرمزگان مطرح شد تا جائیکه اعضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس طی نشستی با وزیر کشور بر سر گزینه استانداری هرمزگان مذکراتی انجام شد.

وزارت کشور همتی را به عنوان استاندار هرمزگان پیشنهاد داد/نمایندگان دخالتی در انتخاب ندارند

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد گزینه نهایی استانداری هرمزگان بیان داشت:  فریدون همتی استاندار قزوین به عنوان گزینه نهایی استانداری هرمزگان از سوی وزارت کشور معرفی شده است و با بررسی های انجام شده وی رزومه خوبی در حوزه مدیریت دارد.

حسین هاشمی تختی در مورد انتقادات مطرح شده که چرا نمایندگان گزینه های بومی را به عنوان استاندار معرفی نکرده اند، عنوان کرد: نمایندگان مجلس هیچگونه دخالتی در انتخاب استاندار ندارند. انتخاب استاندار از وظایف دولت است.

وی عنوان کرد: نمایندگان هرمزگان در مجلس طی نامه ای دو گزینه بومی را جهت انتخاب به عنوان استاندار به دولت معرفی کردند اما سیاست دولت بر استفاده استانداران غیربومی در استانها است.

به گفته هاشمی تختی، سیاست دولت انتخاب استانداران غیربومی در استانهای بزرگ و مهم کشور بوده است. در استان فارس هم به عنوان یک استان بزرگ و مهم سیاسی قرار شد از استاندار غیربومی بهره بگیرند.