از چهار نمونه دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در جمع ۲۹ دریایی نمونه سال ۹۶ در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی نقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مانا، مراسم روز جهانی دریانوردی روز سه شنبه ۲۱ شهریور ماه با حضور وزیر و جمعی از مسئولان وزارت راه، نیروی دریایی ارتش و سپاه و نیروی انتظامی، شرکت ملی نفتکش و سازمان بنادر و دریانوردی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

شعار روز جهانی دریانوردی امسال طبق تأکید سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) «پیونددهنده کشتی‌ها، بنادر و مردم» است. حدود یک سوم مرزهای کشور آبی است،  ۹۳ درصد از واردات و ۷۸ درصد از صادرات ایران از طریق بنادر صورت می‌گیرد. بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دریانورد روی کشتی‌ها و اقیانوس‌ها در سراسر جهان مشغول به کار هستند و بیش از ۸۵ تجارت جهانی ازطریق دریا صورت می‌پذیرد که اهمیت کار دریانوردان را نشان می‌دهد. نقش و تلاش دریانوردان، برای توسعه پایدار در دریاها و برای از بین بردن فقر، نقش بنادر و حمل و نقل دریایی و به دنبال آن دارای اهمیت است.  
 

در پایان مراسم روز جهانی دریانوردی از ۲۹ دریایی نمونه سال ۹۶ در بخش های مختلف تقدیر شد که در این میان،  از ۴ نمونه دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به اسامی محمد هادی ثمن کارشناس بازنشسته محیط زیست دریایی به عنوان پیشکسوت نمونه دریایی، مهدی بلوکی کورنده رییس گروه اکولوژی دریا دفتر زیست بوم های دریایی به عنوان محقق و پژوهشگر نمونه دریایی، علیرضا یخکشی محیط بان منطقه حفاظت شده میانکاله به عنوان ایثارگر نمونه دریایی و محمد رستمی به عنوان فعال نمونه محیط زیست دریایی تقدیر شد.