مشهد- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نگاه ما به توسعه مناطق محروم و کمک به دانش آموزان محروم است.

علیرضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به محدودیت هایی که در آموزش و پرورش وجود دارد در حوزه توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم اقدامات زیادی انجام شده است اما نگاه ما به توسعه این مناطق و کمک به محرومین است.

وی افزود: ابتدا فضاسازی برای ما اهمیت دارد و ساخت کلاس های درس در  مناطق زلزله زده جزء اولویت های ما بوده است که تقریبا تمامی این مدارس در کمترین زمان ممکن  برای آغاز مهر مجهز شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: برای آغاز سال جدید یک سرانه غذایی، آموزشی و تجهیزاتی مناسب برای مدارس توزیع کرده ایم  و امیدواریم که مدارس با این سرانه سال تحصیلی جدید را به خوبی آغاز کنند.

وی در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده برای آغاز سال تحصیلی گفت: روز قبل از بازگشایی مدارس جشن جوانه ها و جشن شکوفه ها برگزار خواهد شد تا دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول به نمایندگی از همه دانش آموزان سال تحصیلی را در جوار بارگاه امام رضا(ع) آغاز کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: در طول ۳ ماه تابستان سال جاری  ۵۵ هزار دانش آموز را از سراسر کشوردر مشهد پذیرایی کردیم و به آستان بوسی حرم مطهر امام رضا (ع) آوردیم.

وی اظهارکرد: افزایش یک نمره ای معدل دانش آموزان از جمله افتخارات آموزش و پرورش استان است و برای سال تحصیلی جدید نیز برنامه ریزی خوبی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: همزمان با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی ۱۵ میلیون جلد کتاب درسی بین دانش آموزان استان توزیع شده و۵ هزار کلاس درس نیز بهسازی شده است.