پنجمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم، با تجلیل از نفرات برتر جامعه قاریان کشورهای سوئد، دانمارک، فنلاند، آلمان و ایتالیا در استکهلم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، ۱۷ تا ۱۹ شهریور با شرکت جامعه قاریان از کشورهای سوئد، دانمارک، فنلاند، آلمان و ایتالیا در چهار رشته قرائت، حفظ، اذان و مفاهیم قرآن کریم به همت مرکز اسلامی امام علی (ع) استکهلم، برگزار شد.

این دوره از مسابقات در دو رده سنی نوجوانان (زیر ۱۶ سال) و بزرگسالان برگزار و از نفرات برگزیده با اهدای جوایزی ارزنده، تجلیل به عمل آمد.

هدف از برگزاری این دور از مسابقات قرآنی، نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم، زمینه‌سازی رشد و شکوفایی نخبگان قرآنی، انس هر چه بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم با کلام وحی، ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا، انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز به یکدیگر و کشف استعدادهای قرآنی در اروپا است.

هدی احمدی از سوئد نفر اول رشته مفاهیم قرآن کریم، قادر مفتوحی از ایتالیا نفر اول رشته اذان، فاضل الاماره از سوئد نفر اول رشته حفظ کل قرآن، یوسف حمادی از دانمارک نفر اول رشته حفظ پنج جزء، محمد محمدی نفر اول رشته قرائت، شدند.

یوسف الاسدی از سوئد، رضا احمدی از سوئد، بدر الحسنی از سوئد، یوسف الخفاجی از دانمارک، حسین الموسوی از دانمارک و امیر کرار از دانمارک در بخش رده سنی زیر ۱۶ سال (نوجوانان) حائز رتبه برتر در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان و مفاهیم قرآن کریم شدند.