کرمانشاه- رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کشف ۶۲ حلقه لاستیک قاچاق و دستگیری یک متهم در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضا امیری" در تشریح این خبر گفت: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر اینکه فردی سود جو اقدام به خرید یک محموله لاستیک قاچاق نموده و قصد دارد با استفاده از یک دستگاه خودرو آن را به استان کرمانشاه انتقال دهد، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی محموله مورد بحث در محور کامیاران- کرمانشاه شناسایی و با تدابیر ویژه پلیسی متوقف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به توقیف یک دستگاه نیسان در این ارتباط، گفت: در بازرسی از خودرو ۶۲ حلقه لاستیک قاچاق کشف شد، لذا کالای مکشوفه و خودروی حامل بار به همراه متهم به مقر آگاهی انتقال داده شدند.

سرهنگ امیری در خاتمه افزود: رسیدگی به این پرونده کماکان ادامه دارد و متهم پس از تکمیل تحقیقات به دستگاه قضائی معرفی خواهد شد.

لباس تیره عزاداران، احتمال تصادفات عابر پیاده را افزایش می دهد

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: رانندگان باید هنگام رانندگی در شب هوشیاری بیشتری داشته باشند، چراکه لباس تیره عزاداران در این ایام می‌تواند احتمال تصادفات عابر پیاده را افزایش دهد.

سرهنگ "فضل الله شیری" در این مورد گفت: در ماه محرم عوامل راهور به همراه دیگر همکاران در بخش انتظامی با مسئولان هیات‌ها و مساجد همکاری لازم را در راستای پوشش ترافیکی دارند.

وی افزود: از مسئولان هیات‌های مذهبی می خواهیم که محل و نحوه احداث ایستگاه‌ های صلواتی و تکیه ‌های‌ آنان طوری باشد که مزاحمت ترافیکی برای شهروندان ایجاد نکند.

سرهنگ شیری گفت: البته بخشی از این موضوع هم اجتناب ناپذیر است، چرا که در ایام محرم با مراسمی روبه رو هستیم که بخش قابل توجهی از مردم عاشقانه در آن شرکت می‌کنند و پلیس راهور نیز خود را ملزم می‌داند که به هر شکل ممکن بستر مناسبی را برای برگزاری مراسم‌های این ایام فراهم کند.

این مقام انتظامی  با تاکید بر اینکه ایمنی تردد عابران برای  پلیس امر بسیار مهمی است، ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر مراسم‌های عزاداری در ساعات پایانی شب و هنگام تاریکی هوا برگزار می‌شود، رانندگان باید هنگام رانندگی هوشیاری بیشتری داشته باشند، چراکه لباس تیره عزاداران در این ایام نیز می‌تواند احتمال تصادفات عابر پیاده را افزایش دهد.

رشد ۳۰۰ درصدی کشفیات سرقت در شهرستان سنقر

فرمانده انتظامی شهرستان سنقر از کاهش ۲۰ درصدی وقوع سرقت، افزایش ۳۰۰ درصدی کشفیات سرقت و ۱۱۷ درصدی دستگیری سارقان در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سرهنگ "غضبان احمدی فرد" اظهار کرد: پیشگیری و مبارزه با سرقت و تلاش در جهت کشف سرقت های به و قوع پیوسته از اولویت های اصلی و همیشگی کار پلیس است.

وی با بیان اینکه آمار وقوع سرقت از ابتدای سال تا کنون در این شهرستان روند کاهشی داشته است، ادامه داد: در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته وقوع سرقت ۲۰ درصد کاهش داشته است، همچنین میزان کشفیات سرقت طی مدت مذکور ۳۰۰ درصد و دستگیری سارقان ۱۱۷ درصد افزایش پیدا کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این مدت ۳۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق و بیش از دو کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد و در مجموع ۳۹ سارق، خرده فروش و مصرف کننده مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده است.

سرهنگ احمدی فرد از تعامل و همکاری اقشار مختلف با پلیس تقدیر و بیان کرد: شهروندان موارد مشکوک را از طریق تلفن و یا پیامک ۱۱۰ به صورت شبانه روزی به پلیس گزارش دهند.

لزوم تلاش به منظور پیشگیری از آسیب های دستگاه عظیم فرهنگی محرم

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه گفت: در دیدار با روسای هیئات مذهبی بر لزوم تلاش به منظور پیشگیری از آسیب ها و انحرافات این عرصه که موجب خدشه دار شدن این سفره و دستگاه عظیم فرهنگی می شود، تاکید شده است.

سرهنگ "بهروز فخری" اظهار کرد: نیروی انتظامی افتخار دارد هم پا و هم دوش مردم در تمامی مراسمات عبادی و سیاسی و پاسداشت از اهداف و ارزش های غنی فرهنگی تاریخیِ اسلام و ایران حضور داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری آیین معنوی محرم افزود: در تبیین و تشریح محرم به عنوان یکی از این ارزش ها، همین بس که امام خمینی (ره) آنرا مایه ی زنده نگه داشتن اسلام قلمداد نمود.

این مقام انتظامی ادامه داد: با هدف هرچه منظم و باشکوه تر برگزار شدن مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، جلسه تعامل و هماهنگی با مسئولان هیئات مذهبی و ادارات دولتی سطح شهرستان در محل نمازخانه ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان برگزار شد.

سرهنگ فخری اضافه کرد: در این مراسم که با حضور جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان برگزار شد، بر لزوم تلاش به منظور پیشگیری از آسیب ها و انحرافات این عرصه که موجب خدشه دار شدن این سفره و دستگاه عظیم فرهنگی می شود، تاکید گردید.

در پایان این نشست توسط حاضرین از فرماندهی انتظامی شهرستان صحنه به دلیل تلاش شبانه روزی کارکنان در تامین نظم و امنیت عزاداری های چند شب گذشته از دهه محرم تقدیر و تشکر به عمل آمد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ثلاث باباجانی

فرمانده انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمد محمدی" گفت: ماموران این فرماندهی طرح کنترل محورهای مواصلاتی را با اکیب تلفیقی از پلیس های تخصصی در این شهرستان به اجرا گذاشتند.

وی افزود: ماموران این انتظامی در اجرای این طرح تعداد ۱۱ دستگاه خودرو و تعداد ۱۴ دستگاه موتورسیکلت توقیف و در همین راستا تعداد ۱۱ نفر نیز دستگیر کردند و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در همین راستا یک واحد صنفی متخلف پلمب و تعداد ۱۰۰ قطعه متعلقات قلیان کشف شد.

سرهنگ محمدی در پایان برقراری امنیت را نتیجه همکاری مردم با پلیس دانست و از مردم خواست که با برقراری ارتباط با سامانه های ۱۱۰ و ۱۹۷ جهت عملکرد هرچه بهتر، پلیس را یاری کنند.

دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد که عوامل نزاع دسته جمعی در یکی از محلات کرمانشاه دستگیر شده اند.

سرهنگ "رضا شیرزادی" توضیح داد: روز گذشته چند نفر در محدوده چهار راه رودکی به دلیل اختلافات شخصی با یکدیگر درگیر شده و اقدام به سنگ پرانی کردند.

وی توضیح داد: پس از وقوع این درگیری اکیپی از ماموران کلانتری ۲۳ تعاون راهی منطقه شدند اما به دلیل شدت نزاع و درگیری و بی توجهی به فرمان ماموران، درخواست نیروی کمکی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: در نهایت با حضور ماموران یگان امداد و کلانتری های اطراف نزاع خاتمه پیدا کرد و عوامل درگیر در این نزاع دستگیر شدند.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه دو نفر در این درگیری مجروح شدند، گفت: مجروحان این درگیری با کمک مرکز فوریت های پلیسی به بیمارستان منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه، پنج نفر در رابطه با این درگیری دستگیر شده و به دستگاه قضائی معرفی شده اند، بیان کرد: بیشتر نزاع و درگیری های دسته جمعی ریشه در اختلافات خانوادگی و طایفه ای دارد که تاکید می شود خانواده ها اختلافات خود را از طریق مراجع قضائی و به صورت قانونی پیگیری کنند.

کشف ۶ دستگاه خودروی مسروقه در دالاهو

فرمانده انتظامی شهرستان دالاهو از دستگیری پنج سارق و کشف شش دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه خبر داد.

سرهنگ "ایرج علیمرادی" گفت: بدنبال وقوع چندین فقره سرقت در سطح شهرستان دالاهو، بررسی همه جانبه و اقداماتی اطلاعاتی پلیس برای دستگیری سارقان آغاز شد.

وی افزود: در این راستا پنج نفر سارق حرفه ای شناسایی و در یک عملیات ضربتی در چندین نقطه شهر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازجویی های پلیس مشخص شد که متهمان دو دستگاه خودرو و چهار دستگاه موتورسیکلت را سرقت کرده اند، بر همین اساس مال باختگان شناسایی و اموال مسروقه به آنان بازگردانده شد.

سرهنگ علیمرادی خاطرنشان کرد: متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.