بوشهر - امام جمعه دیر گفت: سالمندان چراغ منازل هستند و فرزندان در ایام پیری والدین خود به‌جای فرستادن آنها به خانه سالمندان باید آنها را بیشتر احترام کنند و نزد خود نگه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندر دیر با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: پیوند عمیقی بین قیام عاشورا و نهضت جهانی حضرت مهدی(عج) برقرار است و منتظران ظهور باید از امام حسین(ع) و یارانش الگو بگیرند.

وی اضافه کرد: امام زمان(عج) سربازانی پاکباز، مخلص، عاشورایی و انقلابی می‌خواهد بنابراین جلسات عزاداری ما باید به‌گونه‌ای باشد که زمینه ساز ظهور شود.

امام جمعه دیر عنوان کرد: شیعه در پرتو دو بال قیام سرخ حسینی و بال سبز انتظار مهدوی پا برجاست لذا ما باید با الگوپذیری از قیام عاشورا غیریت دینی و ناموسی، ظلم ستیزی و توجه به نماز و ولایتمداری را در زندگی خود پیاده‌سازی کنیم.

رویش‌های جدید در نسل جوان

وی با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهید حججی بر روی دستان ملت ایران اسلامی افزود: این شهید عزیز همچون اباعبدالله الحسین(ع) سر در بدن نداشت و همانند قمر بنی هاشم دستانش را بریدند اما چنان شوری در ایران اسلامی ایجاد کرد که رویش های جدیدی در نسل جوان به همراه خواهد داشت.

خطیب جمعه دیر بیان داشت: حضور رهبر فرزانه انقلاب بر سر پیکر شهید حججی این درس را به ما داد که باید از شهدا و خانواده های شهدا تجلیل کنیم.

حسینی درباره روز آتش نشانی و ایمنی گفت: اقدامات فداکارانه و ایثارگرانه آتش نشانان جای تقدیر و تشکر دارد و باید قدر این عزیزان را بدانیم.

وی عنوان کرد: سالمندان چراغ منازل هستند و فرزندان در ایام پیری والدین خود به‌جای فرستادن آنها به خانه سالمندان باید آنها را بیشتر احترام کنند و نزد خود نگه دارند.

لزوم تجلیل از جانبازان و آزادگان

امام جمعه دیر افزود: اسرا و آزادگان با صبر و استقامت عزت خود و نظام اسلامی را در زندان‌های رژیم بعث حفظ کردند و ما امروز باید از جانبازان و آزادگان تجلیل کنیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع)خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار در کنار عمه سادات کاروان حسینی را هدایت و با روشنگری‌های خود ادامه‌دهنده انقلاب عظیم عاشورای حسینی شدند.

تلاش استکبار برای ایجاد غده سرطانی جدید

حسینی در خصوص روز نیروی انتظامی اظهار کرد: وجود امنیت در جامعه زمینه ساز دیگر فعالیت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود که نیروی انتظامی نقش پر رنگی در تأمین امنیت در کشور دارد.

وی ادامه داد: همه پرسی اقلیم کردستان عراق در راستای ایجاد غده سرطانی جدید در منطقه و تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد خاورمیانه مد نظر آمریکا است که ایران اسلامی این توطئه صهیونیستی و آمریکایی را محکوم می کند.