مدیر عامل شرکت نروژی هیدرو در ایران گفت: در صورت نهایی شدن مذاکرات، قرارداد توسعه میدان آذر در بلوک اناران در سال آینده میلادی به امضا می رسد .

به گزارش خبرنگارمهر، "راسموسن" در همایش موسسه مطالعات بین المللی انرژی با بیان این که قرارداد اکتشاف بلوک نفتی  اناران در سال 2000 امضا شد، گفت: مطالعات لرزه نگاری میدان اناران در سال 2001 آغاز شده و فعالیت های اکتشافی در چاه اول میدان آذر در سال 2003 انجام شده است.

 

وی با بیان این که اکتشاف بزرگ در میدان اناران در سال 2005 انجام شده است، گفت: در حال حاضر شرکت ملی نفت ایران این میدان را تجاری اعلام کرده است و در صورت نهایی شدن مذاکرات، قرارداد توسعه این میدان در 2007 میلادی به امضا می رسد.

 

مدیر عامل شرکت هیدرو در ایران همچنین با بیان این که  زمان اکتشاف منابع هیدرو کربوری تا توسعه آن در این میدان حدود 12 سال به طول می انجامد، گفت: این میزان برای میدان های نروژ و دیگر نقاط دنیا  به همین ترتیب است.

 

راسموسن با اشاره به قرارداد اکتشاف و توسعه همزمان بلوک خرم آباد نیز گفت: شرکت هیدرو در یک مناقصه رقابتی برنده این مناقصه شده و در حال حاضر هم مطالعات زمین شناسی در این بلوک انجام شده است.

 

مدیر عامل شرکت هیدرو در ایران تصریح کرد: مطالعات لرزه نگاری بلوک خرم آباد نیز سال آینده انجام خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به این که انتقال فناوری از کارهای اصلی شرکت هیدرو در انجام پروژه ها است، گفت: انتقال فناوری و استفاده از برخی از تجهیزات می تواند زمینه خوبی را برای همکاری با شرکت ملی نفت ایران فراهم کند.

 

راسموسن با مثبت ارزیابی کردن موقعیت شرکت هیدرو در ایران گفت: ما مقادیر قابل توجهی نفت را در ایران اکتشاف کرده  ایم.

وی از نخستین محصول تولیدی شرکت هیدرو در میدان های هیدرو کربوری ایران در سال 2011 خبر داد و گفت: هیدرو برنامه های طولانی مدت برای حضور در پروژه های صنعت نفت ایران دارد.