گرگان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: همایش «رهروان زینبی» با فرا رسیدن دوازدهم ماه محرم در ۶ بقعه شاخص استان گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، صبح سه شنبه در همایش «رهروان زینبی» که در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار شد اظهار کرد: این مراسم معنوی همزمان با فرا رسیدن دوازدهم ماه محرم در ۶ بقعه شاخص استان گلستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم همایش «رهروان زینبی» حدود چهار سال است که در استان برگزار می شود، افزود: این مراسم در راستای فرهنگ سازی و بصیرت زینبی برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: با نقش آفرینی حضرت زینب(س) در حادثه کربلا داشتند اکنون بعد از گذشت هزار و ۴۰۰ سال فرهنگ عاشورا زنده مانده است و همچنان در بین مردم مسلمان جاری است.

بانوان الگو زینبی را در جامعه ترویج کنند

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در رفتار، گفتار و منش الگو خوبی برای بانوان جامعه هستند، افزود: امروز دشمنان این مرز و بوم بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به این نتیجه رسیدند که باید به ماداران ایرانی ضربه وارد کنند.

سهرابی با اشاره به نقش بانوان جامعه اظهارکرد: امروز بانوان ما می توانند با استفاده از فرهنگ عاشورا تمام نقشه ها و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.