قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با مشارکت سرمایه گذاران قزوین و اندونزی می توانیم تولید غذای حلال و صادرات آن را عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پرزحمت روز سه شنبه در دیدار سفیر اندونزی با استاندار قزوین گفت: اندونزی یکی از کشورهای مسلمان است که با توجه به جمعیت بالای این کشور می توانیم همکاری خوبی در زمینه تولید مواد غذایی حلال داشته باشیم.

وی افزود: همچنین صنایع چوبی و نساجی از دیگر ظرفیت های است که با در نظر گرفتن توانمندی و ظرفیت موجود در استان قزوین و نیز کشور اندونزی می توانیم طرح هایی مشترک با محور صادرات را عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همچنین از توافق سرمایه گذاری بین استان قزوین و کشور اندونزی در زمینه صنایع  چوبی خبر داد و یادآورشد: در استان قزوین همچنین آمادگی داریم برای سرمایه گذاری در صنایع نساجی، شیر پاستوریزه و گوشت اقدام کنیم که با کمک استاندار محترم و سفیر اندونزی در ایران آن را اجرا کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار امیدواری کرد که صادرات محصولات نهایی از طریق استان قزوین به کشور اندونزی فراهم شود که در این زمینه مقرر شد واردات و صادرات از اندونزی به ایران و همچنین لیست واردات و صادرات از قزوین به اندونزی رد و بدل شود تا بدینوسیله صادرکنندگان استان قزوین بتوانند زمینه های سرمایه گذاری مشترک و صادرات کالا از استان را به مقصد اندونزی بررسی کنند.

خانپور: زمین مورد نیاز سرمایه گذاران اندونزی را در شهرک های صنعتی تامین می کنیم

در ادامه حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین هم گفت: سفیر اندونزی در ایران و هیئت همراه امروز از شهرک صنعتی کاسپین و نمایشگاه دائمی آن بازدید کردند و با توانمندی های صنعتی استان آشنا شدند.

وی بیان کرد: در استان قزوین آمادگی داریم زمین مورد نیاز سرمایه گذاران کشور اندونزی را با اولویت در شهرک های صنعتی واگذار کنیم و اگر در این مناطق هم به توافق نرسیدند آماده ایم در سایر مناطق استان همکاری لازم را داشته باشیم.