ورامین- فرمانده انتظامی شرق استان تهران با انتقاد از فقر سازمانی این استان، گفت: در تعدادی از رده ها، برخی از مسئولین استانی پای کار نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا ناظری، صبح یکشنبه در نشست علمی تخصصی و اجتماعی دستگاه های دولتی مسئول در مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: هم اکنون از بحث این که چه آسیب ها و پیامدهایی در پی استفاده از مواد مخدر به وجود می آید گذر کرده ایم، اما متاسفانه مشاهده می شود، که در بیش از ۶۰ درصد قتل ها، قاتل و یا مقتول معتاد هستند.

ناظری به وقوع قتل در روزهای اخیر در این منطقه اشاره کرد و گفت: در این خصوص قاتل معتقد بود که در اثر مصرف مواد مخدر مرتکب قتل شده است، مواد روان گردان آسیب های جدی به افراد وارد می کند که تمام حواس و رفتار را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان این که اگر در کشور ما این گونه از اقدامات پیش گیرانه توسط نیروی انتظامی صورت نمی گرفت، وضعیت به مراتب بدتر از حال بود گفت: شهدایی که در عرصه مواد مخدر تقدیم کرده ایم، فراوانی در عرصه پیشگیری اعتیاد به مواد مخدر داشته، تاثیر شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر در جامعه غیر قابل انکار است اما به حقیقت ما نتوانستیم در این حوزه نیز مانند حوزه های فرهنگی و اخلاقی نیز به خوبی تاثیر گذار باشیم.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در ادامه اظهار داشت: در شرق استان تهران زمانی که نیروی انتظامی احساس کرد، به تنهایی نمی تواند استان تهران را با یک فرماندهی متمرکز در شهرستان کرج تحت نظارت قرار داده و اقدامات پلیسی خود را انجام دهد، ۳ استان از نظر فرماندهی انتظامی را تشکیل داد که شامل؛ فرماندهی انتظامی شرق تهران، فرماندهی انتظامی غرب استان تهران و فاتب و البرز که استانی جداگانه است، می شود.

ناظری گفت: این جداسازی در تقسیمات کشوری اتفاق نیفتاد، اما این گام مهم موثر توسط ناجا برداشته شد و این تقسیمات صورت گرفت و از کلیه ادارات و سازمان ها نیز می خواهیم که این تقسیمات را انجام دهند.

استان تهران فقر سازمانی دارد

وی با بیان این که علی رغم تمام تلاش های مسئولین شهرستانی انجام می دهند، استان تهران در فقر سازمانی به سر می برد، گفت: استان تهران در همه زمینه ها از قبیل ترافیک و بقیه حوزه ها نسبت به بقیه استان ها عقب ماندگی دارد و جبران این عقب ماندگی نیازمند همکاری مسئولین استانی است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران اضافه کرد: در تعدادی از رده ها، برخی از مسئولین پای کار نیستند، زیرا برای مقابله با برخی از عوامل ما نیازمند حضور مسئولین رده استانی در آن زمینه هستیم، چرا که در این مناطق مانند محورهای هراز و فیروزکوه کار کشوری است و این محورها تنها متعلق به استان تهران نیست، لذا گاهی کار در حد حضور وزیر در برخی از جلسات باید پیگیری شود.

ناظری در ادامه اظهار داشت: با توجه به این که اراده حمایت از افراد بهبود یافته از اعتیاد در این مناطق دیده می شود و ما در همین ورامین کارگاهی را داریم که افراد بهبود یافته از اعتیاد را به کار گرفته اند اما این افراد نیز به پشتیبانی در زمینه پیشگیری و هدایت در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیازمند هستند و توجه و عزم بالاتر از رده های استانی را می طلبد.

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران راه اندازی شود

وی با اشاره به اینکه در حوزه تصادفات جلسه ای با مسئولان استانی تشکیل شده است، گفت: جلسه بعدی با مسئولین وزارت خانه ها خواهد بود که در این حوزه هم فکری کنند تا پیشگیری های مناسبی در حوزه تصادفات را رقم بزنیم.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: امنیت تهران به امنیت مناطق شرق و غرب استان تهران وابسته است و در هیچ شرایطی نمی توانیم انکار کنیم که اگر یک مورد کوچک نا امنی در شرق و یا غرب استان به وقوع بپوندد جز تهران محسوب نشود، بازتاب منفی موارد امنیتی استان تهران بین المللی خواهد بود، که در این خصوص می توان موارد قتل «ستایش» و یا سرقت پراید پدر «بنیتا» را مثال زد.

ناظری گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز ما همین مسئله را داریم و اگر فرد معتاد در شرق و غرب استان تهران وجود داشته باشد به خود شهر تهران نیز تعمیم داده می شود.

وی با اشاره به این که فرزندان ورامین کسانی هستند، که بیش از ۳۲۰۰ شهید به نظام تقدیم کرده اند و بیشترین آمار شهید مدافع حرم را دارند، گفت: باید آسیب های اجتماعی در این منطقه به صورت جدی تر بررسی شده و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نقش نظارتی و حمایتی خود را بیشتر از قبل تقویت و پر رنگ تر کند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران اظهار داشت: باید از اعتبار کلان حوزه مقابله و پیشگیری و درمان مواد مخدر استفاده شود، چرا که در شهرستان های استان در این زمینه محرومیت داریم و حاضر هستیم مکانی را در این زمینه قرار دهیم تا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این منطقه راه اندازی شود.