تبریز – استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت ترویج فرهنگ مصرف کالاهای استاندارد در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز چهارشنبه آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در تبریز و با حضور خدابخش استاندار آذربایجان شرقی و نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد و از واحدهای تولیدی و صنعتی نمونه و برگزیده کیفی استان تجلیل شد.

خدابخش در این مراسم با اشاره به ضرورت رعایت استاندارد در تولید محصولات داخلی گفت: باید کیفیت تولیدات افزایش پیدا کند تا شاهد افزایش خرید محصولات داخلی در جامعه باشیم.

وی سپس با بیان اینکه استانداردهای لازم در حوزه خدمات تدوین و عملیاتی شود، گفت: از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان که نقش اساسی در تولید محصولات باکیفیت و استاندارد دارند تشکر می کنم.

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت ترویج فرهنگ مصرف کالاهای استاندارد در جامعه تاکید کرد و گفت: برای دست‌یابی به این هدف، تدوین و پیاده‌ سازی استاندارد در بخش خدمات اجتناب ‌ناپذیر است.

خدابخش همچنین با بیان اینکه مباحث کیفی باید در حوزه خدمات مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: باید استانداردهای لازم را برای این بخش تدوین و عملیاتی کنیم که استان آذربایجان شرقی آماده است به عنوان پایلوت، این بحث را اجرایی کند.

وی گفت: باید در استان به این سمت برویم که حداقل ۵۰ درصد از اشتغال جوانان در بخش خدمات باشد.

استانداردها شهرها را هوشمند می کند

رئیس سازمان ملی استاندارد نیز در این مراسم گفت: استانداردها شهرها را هوشمند می کند.

نیره پیروزبخت در خصوص سازمان ملی استاندارد گفت: تسهیل تجارت و مبادلات بین کشورها از عمده فعالیت های مجمع جهانی ایزو و سازمان ملی استاندارد است.

وی با بیان اینکه استانداردهای مربوط به مواد غذایی و خودرو تجدید نظر شده، گفت: توجه به همه مولفه های جامعه به ویژه مسائل زیست محیطی و انرژی از فعالیت های سازمان ملی استاندارد است.

وی سپس با تاکید بر اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ واحد توزیع سوخت سی ان جی در سراسر کشور از نظر استاندارد مورد بررسی قرار گرفت، افزود: استاندارد باید در همه عرصه های بشری وارد شود و تاکید دولت نیز بر استفاده از فناوری آی تی در فعالیت های استاندارد سازی است.

پیروزبخت با بیان اینکه استاندارد غذا و گردشگری حلال در کشور تدوین می شود، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران برای افزایش میزان سهم خود در صنعت حلال به صورت همه جانبه فعالیت خود را افزایش داد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: ما هم اکنون عضو هیات مدیره موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی شده ایم و این سازمان در راستای انجام وظایف خود در تدوین استانداردهای حلال و ایجاد ساختار انطباق در سطح ملی و به ویژه در سطح کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی مشارکت دارد.