مدیرعامل شرکت «دروازه تجارت فراسو» با طرح این موضوع که حضور نمایندگان نمایشگاه موسیقی فرانکفورت و شانگهای در ایران باید با هماهنگی این شرکت باشد حضور آنها در ایران را رد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش خبر برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی هنر-صنعت موسیقی ایران در خبرگزاری مهر منتشر شد که در بخشی از این خبر مستند به بروشور منتشر شده نمایشگاه آمده بود: «حضور نمایندگان ارشد نمایشگاه موسیقی فرانکفورت، نمایشگاه موسیقی شانگهای چین و برخی از آهنگسازان موسیقی کلاسیک دنیا از جمله برنامه های دیگری است که برای این نمایشگاه پیش بینی شده است.»

پیرو انتشار این خبر شرکت «دروازه تجارت فراسو» با ارسال توضیحی به خبرگزاری مهر اعلام کرد:

با توجه به خبر منتشر شده در آن خبرگزاری در تاریخ سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ مبنی بر حضور نمایندگان ارشد نمایشگاه موسیقی فرانکفورت  و شانگهای چین در نمایشگاه تخصصی هنر- صنعت موسیقی ایران مواد ذیل جهت شفاف سازی اذهان عمومی و خوانندگان محترم آن خبرگزاری اعلام می گردد:

۱- شرکت نمایشگاه فرانکفورت برگزار کننده نمایشگاه موسیقی در شهرهای فرانکفورت-شانگهای – مسکو و دبی می باشد.

۲- شرکت دروازه تجارت فراسو به عنوان دفتر نمایشگاه های فرانکفورت در ایران به منظور هماهنگی کلیه موارد مرتبط با این مجری در ایران فعالیت مینماید.

۳- در تیرماه و مردادماه جلساتی با نماینده نمایشگاه تخصصی هنر- صنعت موسیقی ایران در محل دفتر این شرکت برگزار گردید و در طی این جلسات امکان همکاری مابین نمایشگاه های موسیقی فرانکفورت و شانگهای با نمایشگاه تخصصی هنر- صنعت موسیقی ایران مورد بررسی قرار گرفت و لیکن بنا به پاره ای از موارد هیچگونه توافقی در این خصوص صورت نگرفته است.

۴- هرگونه توافق در خصوص همکاری یا سفر مسئولان نمایشگاه موسیقی فرانکفورت منحصراً از دفتر شرکت دروازه تجارت فراسو صورت خواهد گرفت که این توافقات تنها در سایت رسمی نمایشگاه فرانکفورت در ایران به آدرس www.iran-messefrankfurt.com اعلام خواهد گردید.

مجدداً تأکید می گردد مسئولان نمایشگاه موسیقی فرانکفورت و شانگهای تا به این لحظه هیچ گونه برنامه ای جهت سفر، مشارکت و همکاری با نمایشگاه تخصصی هنر- صنعت موسیقی ایران را نداشته اند.

بدیهی است در صورت هر گونه تفاهم و یا تأیید برنامه های مذکور در سایت www.iran-messefrankfurt.com اعلام خواهد گردید.

از آن خبرگزاری تقاضا می گردد این تکذیبیه را در مورد خبر اعلام شده جهت اطلاع خوانندگان محترم منتشر نمایند.

هرمز مهبد- مدیرعامل»

پیرو ارسال این متن، از شرکت مربوطه این پرسش را مطرح کردیم که بر چه اساس شرکت «دروازه تجارت فراسو» می تواند تعیین کننده این باشد که نمایندگان ننمایشگاه موسیقی فرانکفورت و نمایشگاه موسیقی شانگهای چین در ایران حضور یابند یا خیر؟ که منجر به ارسال سندی مبنی بر این شد که این شرکت «همکار فروش» دفتر نمایشگاه های فرانکفورت است.

از آنجا که این نوع همکاری معنای نماینده تام الاختیار نمایشگاه های فرانکفورت را متبادر نمی کرد از هرمز مهبد مدیرعامل شرکت مربوطه خواستیم که در این زمینه توضیح دهد که وی به خبرنگار مهر گفت: حیطه رابطه و اختیار ما به گونه ای است که اگر کسی بخواهد از نمایشگاه فرانکفورت به ایران باید دعوتنامه آن را ما صادر کنیم که هیچگونه دعوت نامه ای برای نمایندگان موزیک مسه فرانکفورت و موزیک مسه شانگهای صادر نکرده ایم.

وی افزود: نکته قابل اعتنا اینکه مدیر نمایشگاه موزیک مسه فرانکفورت و مدیر نمایشگاه موزیک مسه شانگهای هم درباره این خبر و حضور اظهار بی اطلاعی کرده اند.

مهبد تاکید کرد: تصمیم گیری درباره مشارکت نمایندگان نمایشگاه های موزیک مسه در برنامه ای در ایران باید با تایید دفتر ما باشد.

این صحبت ها در حالی مطرح می شود که نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی هنر-صنعت موسیقی ایران شنبه ۲۹ مهر ماه در برج میلاد برگزار می شود و برگزارکنندگان آن تاکید دارند که هماهنگی های لازم را با نمایندگان ارشد نمایشگاه موسیقی فرانکفورت، نمایشگاه موسیقی شانگهای چین انجام داده اند و درباره این مسایل در نشست خبری توضیحاتی را ارایه خواهند کرد.