به گزارش خبرگزاری مهر، نوریوکی هاراگوچی پس از ۴۰ سال دوباره با اثرش دیدار و آن را برای اقدامات مورد نیاز بازنگری کرد.
اثر «ماده و فکر» (حوض روغن) نوریوکی هاراگوچی هنرمند ژاپنی در سال ۱۹۷۷ در ارتباط و گفتگو با معماری و فضای موزه هنرهای معاصر تهران در موزه نصب شده و ۴۰ سال است که در آنجا قرار دارد و به عنوان یکی از نمادهای موزه شناخته می شود.
هاراگوچی در دیدار با علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران گفت: ساختمان و بنای موزه هنرهای معاصر تهران پس از ۴۰ سال تغییری نکرده اما شهر تهران و خیابان های آن تغییر کرده است. من بیش از ۱۰ اثر در نقاط مختلف جهان کار کرده ام اما این اثر در موزه هنرهای معاصر تهران به صورت ثابت ۴۰ سال نگهداری شده است و امیدوارم همچنان سال ها در موزه بماند.
این هنرمند ژاپنی بیان کرد: فرهنگ ایران و ژاپن یک حس مشترک دارد و نگهداری این اثر که سکوت را نشان می دهد بیانگر همان حس مشترک است.
علی محمد زارع در این دیدار اظهار کرد: مایه خوشحالی است که هاراگوچی پس از ۴۰ سال به ایران آمده و با اثرش در موزه هنرهای معاصر تهران مواجه می شود. هنرمندان و جامعه هنری ایران هم از حضور هاراگوچی در ایران استقبال کردند و خوشحال شدند. از تلاش شیرین صباحی هم برای حضور هاراگوچی در موزه هنرهای معاصر تهران قدردانی می کنم.
زارع در پایان گفت: حضور هاراگوچی و بازنگری اثر «ماده و فکر» (حوض روغن) پس از ۴۰ سال این فرصت را فراهم می کند تا این اثر سال های طولانی همچنان در موزه هنرهای معاصر تهران باقی بماند.