قزوین- استاندار قزوین گفت: برای دریافت مجوز راه اندازی دانشکده خوشنویسی در استان قزوین را پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در نشست انجمن خوشنویسی استان قزوین در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: مسئولان و هنرمندان، جشنواره دوسالانه را به صورت جدی دنبال کنند و استانداری در این زمینه حمایت لازم را انجام می دهد.

استاندار گفت: قزوین در خوشنویسی هم سابقه دارد و هم سرمایه و باید این سرمایه ارزشمند را حفظ کنیم و در این راستا  برگزاری دو سالانه خوشنویسی به طور جدی در قالب شورایی پیگیری شود و فرصت را غنیمت بشماریم و با توجه به اینکه قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور است برای دریافت مجوز راه اندازی دانشکده خوشنویسی در استان پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: شهرداری ها در ترویج و حمایت از خوشنویسی فعالانه مشارکت کنند و المان های شهری را با محوریت خوشنویسی طراحی و اجرا کنند و لازم است حوزه خوشنویسی قزوین به شکل بهتری معرفی شود تا اثرگذاری خود را داشته باشیم و جامعه خوشنویسی قزوین  هم تلاش کند این سرمایه های هنری به شکل بهتری حفظ و به نسل بعدی منتقل شود.

زاهدی افزود: انجمن خوشنویسی استان نیازمند مکانی مناسب و شایسته این هنر است و اقتصاد هنر هم از موضوعاتی است که باید جدی گرفته شود.

استاندار بیان کرد: هر روز ی که یک کار فرهنگی در استان انجام شود می توانیم آسوده بخوابیم و با علاقه شخصی که به حوزه فرهنگ و هنر دارم مسائل فرهنگی و هنری استان را پیگری خواهم کرد.

وی با با بیان اینکه استانداری از کمک به چاپ کتاب و برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان استقبال می کندخاطرنشان کرد: اقتصاد هنر یکی از ظرفیت های توسعه استان است و به همین دلیل باید از تمامی امکانات این بخش استفاده شود و شهرداری ها در نمادهای شهری از آثار هنری استان استفاده کنند.

زاهدی اضافه کرد: خوشنویسی فضای فرهیختگی است و کسی که وارد این عرصه می شود تاثیر این هنر فاخر در تمام کارهای او مشهود است.

وی اظهارکرد: قزوین با داشتن هنرمندان برجسته و سرشناس در این رشته در گذشته و حال به شایستگی به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران مطرح شده و باید این جایگاه را به خوبی حفظ کنیم.

زاهدی با بیان اینکه قزوین از دیرباز مهد پرورش بزرگان و هنرمندان بوده که هر کدام از آنان تاریخ هنر ایران را شکل داده‌اند یادآورشد:قزوین بعنوان پایتخت خوشنویسی ایران باید اثر گذارترباشد و سعی کنیم این هنر فاخر و اصیل ایرانی را زنده نگهداشته و به نسل های آینده منتقل کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: خوشنویسی از دینی ترین و عرفانی ترین هنرهاست که با عرفان آمیخته شده و با مظامین دینی و آیینی ارتباط تنگاتنگی دارد و به عنوان اثر هنری زیبا که ناشی از روح لطیف هنرمند است در ارتقای سطح فرهنگی جامعه نقش موثری دارد.

در این نشست که اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز حضور داشت خوشنویسان قزوین دیدگاههای خود را برای اعتلای هنر خوشنویسی ارائه کردند.