زنجان-مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: ۷۰ درصد مصرف انرژی برق زنجان در بخش کشاورزی و صنعت است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا علیزاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، به شعار سال اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد مصرف انرژی برق زنجان در بخش کشاورزی و صنعت است.

وی با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه ای استان زنجان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی های کارشناسی و زیربنایی صورت داده است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ نفر از جوانان نخبه و تحصیل کرده استان زنجان در راستای جذب نخبگان دانشگاهی در شرکت برق منطقه استان زنجان جذب و بکارگیری شده اند.

علیزاده با بیان اینکه برق به عنوان عامل اصلی و مهم در به حرکت آمدن چرخ های صنعت است و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی بدون استفاده از انرژی برق امکانپذیر نیست، تاکید کرد: صنعت برق از جمله زیربنایی ترین بخش های توسعه کشور است و اکثر سرمایه گذاران از شروع فعالیت تا مراحل بعدی وابسته به برق هستند.

وی افزود: شرکت برق منطقه ای با بهره گیری از تولیدات داخل استان و نیروهای انسانی بومی توانسته است پروژه های تولید تابلوهای هوشمند سکسیونر های کنترل از راه دور، سرویس و تعمیر ترانسفورماتور، نصب واحداث پایه های روشنایی معابر با طرح جدید با هدف زیباسازی مبلمان شهری، تامین برق مساکن مهر و چندین طرح بزرگ را انجام دهد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان خاطرنشان کرد: در کنار ایجاد اشتغال مستقیم ، این شرکت در راستای انجام ماموریت و رسالت اصلی خود در خصوص برق رسانی به مشترکان  و نگهداری شبکه و ارائه برق پایدارو مطمئن، با فروشندگان و سازندگان تجهیزات برقی معاملات بازرگانی زیادی دارد که حجم معاملات قابل توجهی با تولید کنندگان داخلی انجام داده است.