زنجان-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: امید به زندگی در استان زنجان افزایش یافته است.

محمد رضا صائینی در گفتگو با خبرنگار مهر  با اشاره توسعه خدمات پزشکی در نقاط مختلف استان زنجان، از ارائه خدمات درمانی توسط ۱۲ پزشک متخصص و فوق تخصص در مرکز جامع  خدمات سلامت شهر دندی خبر داد و افزود: در مجموع ۴۰ نفر نیروی فنی و پشتیبانی در این طرح مشارکت دارند.

وی اظهار کرد: کلینیک قلب و دستگاه اکو و ای کی جی  و همچنین  یک اتوبوس یونولیت دندانپزشکی هم در مرکز جامعه خدمات سلامت شهر دندی راه اندازی شده تا به مردم خدمات درمانی ارائه شود. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در شهر دندی مردم رایگان است و دانشگاه علوم پزشکی بر اجرای  طرح توسعه خدمات پزشکی و درمانی در مناطق محروم و دور افتاده استان زنجان در طول سال برنامه ریزی و مدیریت لازم را دارد. 

صائینی با اشاره به اینکه امید به زندگی در استان زنجان ارتقاء یافته است، افزود: امید به زندگی در استان زنجان در بانوان به ۸۰.۵ سال و در مردان به ۷۹ سال رسیده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه از سال ۹۵ امید به زندگی در استان زنجان ارتقاء یافته است و درصدد این هستیم که با ارتقای برنامه ها و شاخص های سلامت امید به زندگی رابه ۸۰ سال برسانیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر امر خود مراقبتی در استان زنجان به خوبی فرهنگ سازی شده است و سن امید به زندگی در استان زنجان قبل از انقلاب ۵۳ سال بود ولی امروز افزایش خوبی داشته است.

 صائینی ابراز کرد: خود مراقبتی جلوی هزینه های سنگین درمانی را می گیرد و امروز توجه به بحث خود مراقبتی از روند سریع بیماری ها هم جلوگیری می کند و یک مولفه مهم پیشگیری از بیماری است.