معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که دلیل اصلی دشمنی آمریکا با حزب الله این است که حزب الله اجازه نداده از لبنان برای طرح های عربی و بین المللی آمریکا سوء استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اسپوتنیک»، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز جمعه دیروز اعلام کرد که ایالات متحده ضد حزب الله است زیرا حزب الله با مشارکت در سه گانه، ارتش، مردم و مقاومت توانسته به قدرت گرفتن و استقلال لبنان کمک کند و به این ترتیب مانع آن شده تا از لبنان برای طرح های عربی و بین المللی آمریکا سوء استفاده شود.

شیخ نعیم قاسم در واکنش به اعمال تحریم های جدید آمریکایی علیه حزب الله گفت: حزب الله به ماده اصلی سخنرانی های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دولت او تبدیل شده است. معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که متهم کردن حزب الله به فعالیت تروریستی، تحریم کردن آن و تهدید به مقابله همه از این مسأله سرچشمه می گیرد که حزب الله موفق شد اراضی اشغال شده لبنانی را آزاد کند و افق جدیدی در مسأله آزادی فلسطین ایجاد کرده است.

وی افزود که حزب الله در ایجاد چهره واقعی برای میهن پرسی از طریق دفاع از خاک کشور موفق بوده است، آن هم در شرایطی که بسیاری معتقد بودند با توجه به اینکه حزب الله موضع و دیدگاهی اسلامی دارد نمی تواند میهن پرست باشد اما عکس این موضوع اثبات شد و نشان دادیم که ما از بسیاری از افراد و گروه هایی که ادعای میهن پرستی دارند، این کشور را غارت کرده و منافع خارجی خود را بر منافع میهنی و ملی ترجیح می دهند، میهن پرست تر هستیم.

شیخ نعیم قاسم گفت که حزب الله موفق شد از ثبات سیاسی و امنیتی در کشور حمایت کند و افزود: برخی در داخل لبنان از طریق تریبون های خود با حمله به حزب الله وفاداری به آمریکا و اسرائیل را اعلام می کنند و گمان می کنند در حالی که جریان ضد مقاومت مدام در حال شکست است قایق سوراخ ترامپ می تواند شأن آنها را ارتقا ببخشد.