کرمان - مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از تسریع روند صدور اسناد مالکیت روستایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، رضا طالبی زاده در نشست هم اندیشی بررسی مشکلات اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، که با حضور مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و روسای ادارات ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن استان برگزار شد، گفت: با اختصاص سهمیه صدور اسناد مالکیت روستایی برای هر شهرستان و ارائه برنامه زمان بندی شده، در پنج ماهه باقی مانده سال جاری روند این اسناد تسریع یابد.

وی ضمن بیان اینکه نقشه برداران مرتبط با ادارات متولی امر زمین و مسکن باید به امور ثبتی تسلط داشته باشند، تصریح کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان آمادگی کامل برای برگزاری دوره آموزشی نقشه برداران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان را دارد.

طالبی زاده با اشاره به نصب آنتن های طرح شمیم در محل ادارات ثبت اسناد و املاک سطح استان کرمان، اظهار داشت: سایر ادارات با تهیه گیرنده های دو فرکانسه (روور) می توانند از مزایای طرح شمیم استفاده کرده و دقت تقشه برداری خود را بالا ببرند.

وی افزود: با وفاق و همدلی موفق شدیم در تثبیت اراضی ملی در چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام دهیم و درصدد هستیم این تعامل را به سایر حوزه ها از جمله تثبیت اراضی روستایی نیز گسترش دهیم.

علی اکبر سلطانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در این نشست با بیان اینکه زیر ساخت توسعه کشور توسط سازمان ثبت اسناد و املاک در حال شکل گیری است، از اقدامات ادارات ثبت اسناد و املاک استان کرمان تشکر کرد.