بوشهر - استاندار بوشهر با بیان اینکه مصوبه ته لنجی با هدف بهبود معیشت مردم استان بوشهر که با دریا گره خورده است به تصویب دولت رسید، بر اجرای مصوبه مذکور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر شنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: بخش زیادی از مردم استان بوشهر از طریق دریا و تجارت و بازرگانی امرار و معاش می‌کنند و باید شرایط برای فعالیت این افراد فراهم شود.

وی طرح ساماندهی کالای همراه ملوان(ته‌لنجی) را یک طرح بسیار خوبی برای بهبود وضعیت معیشت و فعالیت ملوانان دانست و اضافه کرد: باید برای اجرای کامل این طرح مهم اقدامات لازم انجام شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه نظام توجه ویژه‌ای به معیشت مرزنشینان دارد، خاطرنشان کرد: حفظ جمعیت مرزی و ساحلی منوط به تامین معیشت آنان است و باید به این مهم به صورت ویژه توجه شود.

وی خواستار انجام انعطاف مناسب برای طرح ساماندهی کالای همراه ملوان شد و ادامه داد: باید پس از اجرای طرح نقاط ضعف و قوت این طرح شناسایی شود و برای بهبود وضعیت اجرای آن تلاش شود.

گرواند با تاکید بر تشکیل کارگروهی با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع ته لنجی در استان بوشهر، افزود: همه باید برای اجرای این طرح مهم تلاش کنند تا شاهد بهبود وضعیت فعالیت ملوانان باشیم.

وی انجام کارهای فرهنگی برای مقابله با قاچاق را یک ضرورت دانست و گفت: قاچاق کالا آثار مخرب فراوانی بر سرمایه‌گذاری‌ها و صنعت کشور دارد و به جامعه ضربه می‌زند.