بوشهر - استاندار بوشهر به نقش بسیار مهم برنامه‌های پدافندی اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در استان بوشهر تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر شنبه در همایش تخصصی پدافند پرتوی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای شرایط خاصی است که به همین دلیل باید نگاه خاصی به پدافند غیرعامل در این منطقه صورت گیرد.

وی ادامه داد: از جمله نقاط خاص و حساس استان بوشهر می‌توان به پارس جنوبی، نیروگاه اتمی بوشهر و تاسیسات نفت در جزیره خارگ اشاره کرد که ارتقای مصونیت این مراکز در دستور کار است.

استاندار بوشهر با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در استان بوشهر، اضافه کرد: رزمایش پدافند غیرعامل در مراکز حساس استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت پدافند غیر عامل در بخش‌های کشاورزی، دارویی، زیست محیطی و دیگر عرصه‌ها بیان کرد: پدافند غیرعامل نقش بسیار مهم و اساسی در پیشگیری از خسارات در زمان وقوع بحران‌ها دارد.

گراوند با تاکید بر هوشیاری در زمینه پدافند غیرعامل و پیشگیری از غفلت در این حوزه، افزود: در جنگ‌های مختلف شاهد این موضوع هستیم و باید با پدافند غیرعامل، خسارت‌ها را در صورت بروز این وقایع کاهش دهیم.

وی با اشاره به به ایجاد نامنی در نقاط مختلف جهان توسط استکبار اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های پدافندی از جمله پدافند غیرعامل از برنامه‌های مهم برای پیشگیری از خسارت در بخش‌های مختلف است.

استاندار بوشهر خواستار فراهم شدن امکانات مناسب برای ایجاد مصنویت در مقابل نقشه‌های استکبار شد و افزود: حفظ شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نیاز به افزایش توانمندی در حوزه پدافند غیرعامل است.

گراوند افزود: با توجه به اینکه میزبان صنایع حساس و مهم در استان هستیم، پدافند غیرعامل را باید بسیار جدی گرفته و همه امکانات را برای مصونیت‌بخشی آن‌ها به کار گیریم.