مسؤول کارگروه روایتگری کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین از اعزام ۸۰ راوی واقعه کربلا در اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مجتبی نجفی روحانی گفت: ۸۰ راوی، واقعه کربلا را به صورت تصویر در اربعین حسینی روایت خواهند کرد.

وی با بیان این که این روایان از میان دانش آموختگان و طلاب حوزه علمیه انتخاب شده اند، اظهار داشت: سال گذشته ۱۷۰ راوی به فارسی و چندین زبان خارجی، دو هزار و ۱۸۶ برنامه اجرا کردند و تقریبا دو هزار و ۲۵۰ مخاطب را پوشش دادند.

حجت الاسلام نجفی روحانی از استقبال بسیار خوب زائران از برنامه روایتگری تصویری خبر دادو اعلام کرد: برنامه ها به قدری مورد استقبال قرار می گرفت که برخی زائران بارها در برنامه ها شرکت می کردند و برنامه در قالب های متنوع اجرا شد و خاطرات زیبایی بر جا گذاشته شد.

مسئول کارگروه روایتگری کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد: راویان در این طرح علاوه بر شهر مقدس کربلا و مسیر نجف به کربلا به برپایی ایستگاه روایتگری در نجف اشرف در صحن حضرت زهرا، شهر کوفه، مسجد کوفه و مسجد سهله و همچنین در کاظمین و سامرا می پردازند و راویان عرب زبان، انگلیسی زبان، فرانسوی زبان و اردو زبان زیادی در اجرای این برنامه ها با ما همکاری دارند.

وی با بیان این که برای اربعین امسال جلسات کارشناسی و مخاطب شناسی و مصاحبه صورت گرفته است، ابراز داشت: جذب راویان فاکتورهایی داشت که از جمله آنها تسلط بر برنامه های کامپیوتری و روحیه جهادی بود و انشاءالله در آینده نزدیک این افراد بتوانند متولیان جریان حج و عمره باشند.