دومین اجلاس علمای حامی مقاومت در سالروز صدمین سال انتشار اعلامیه ننگین بالفور، با شعار #وعده_الحق و با سخنرانی شیخ ماهر حمود آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین اجلاس بین المللی اتحاد علمای مقاومت در قصر یونسکو بیروت، دقایقی قبل با حضور بیش از ۷۰۰ نفر علما و نخبگان جهان اسلام از ۸۰ کشور جهان آغاز شد. 

در ابتدای این اجلاس شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به حضار، گفت: اسرائیلی‌ها ‌بیش از ما مسلمانان، به حتمیت زوال خود اعتقاد دارند.

وی در ادامه بر نقش منحصر به فرد علما و نخبگان جامعه در تقویت گرایش به گزینه مقاومت  و توجه به مسئله فلسطین تاکید کرد.

شیخ ماهر محمود اظهار داشت: همانطور که مقاومت در لبنان و غزه پیروز شد، تمامی توطئه‌ها [علیه مقاومت] شکست خواهد خورد.

وی با بیان این مطلب افزود: مقاومت باقی خواهد ماند و ملت حامی مقاومت از آن دفاع خواهد کرد.

از سوی دیگر «محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تأکید کرد که بعد از شکست اسرائیل به دست مقاومت لبنان، دیگر این رژیم طعم پیروزی را نچشیده است و در مرحله ای قرار داریم که می توانیم بگوییم که پیروزی علیه آمریکا و از بین بردن سلطه جویی این کشور آغاز شده است.

«شیخ محمد توفیق رمضان البوطی» رئیس اتحادیه علمای شام (سوریه) نیز در این نشست سخنرانی کرد و گفت که مکه و بیت المقدس و آنچه گرداگرد آنهاست با خون شهیدان آبیاری شده و تأکید کرد که امت اسلامی امروز هشیار تر و بیدار تر از دیروز است.

وی تأکید کرد که برخی جریان ها تصمیم داشتند تا سوریه را سرنگون کنند، اما نه تنها سوریه سقوط نکرده بلکه خود آنها سرنگون شدند.