اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: اعلامیه بالفور یا وعده بالفور به افرادی که هیچ حقی ندارند و نمی توانند واقعیت تاریخ و جغرافیا را تغییر دهند داده شده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اجلاس جهانی اتحاد علمای مقاومت گفت عنوان این نشست «فلسطین از بیانیه بالفور تا وعده الهی» نام دارد که همه معنای  مبارزات موجود در سرزمین فلسطین را معنی می کند.

وی تأکید کرد که بیانیه بالفور یا وعده بالفور به افرادی که هیچ حقی ندارند و نمی توانند واقعیت تاریخ و جغرافیا را تغییر دهند داده شده است.

وی که به صورت ویدیو  کنفرانس در این نشست سخنرانی کرد تأکید کرد که  بیانیه شوم بالفور نمی تواند حقایق تاریخی و حق مردم فلسطین در سرزمینشان را تغییر دهد.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که این اجلاس نشان می دهد که فلسطین همواره مسأله اساسی و محوری امت اسلامی خواهد بود و در رأس اهداف آزادگان امت اسلامی باقی می ماند.

هنیه گفت این تصویر مهم پیام روشنی به مردم فلسطین دارد که با وجود گذشت ۱۰۰ سال از بیانیه شوم بالفور مردم فلسطین شکست نخورده اند. وی افزود یکی از چالش های موجود این است که بخشی از ملت ما به سوی سازش و گزینه مذاکره و تعامل با این موضوع گام برداشته است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که روابط جنبش حماس با جمهوری اسلامی ایران قوی است و این جنبش اشغالگران را به رسمیت نخواهد شناخت.