مشهد- معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری برنامه‌‏های عزاداری و سخنرانی شبستان معارف حسینی(ع) واقع در مسجد گوهرشاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون ویژه برنامه‌های عزاداری و سوگواری و قرائت زیارت عاشورا چندین نوبت در اماکن متبرکه رضوی همچون رواق‌های امام خمینی(ره)، دارالحجه، حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س)، دارالرحمه، دارالمرحمه، دارالهدایه با حضور زائران برگزار شده است.

وی افزود: امسال برای دومین سال متوالی در ساعات مختلف شبانه‌روز مجلس عزای حسینی در شبستان معارف حسینی حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی تصریح کرد: با شروع دهه دوم ماه صفر که مصادف با اربعین حسینی است، برنامه عزاداری و سوگواری این شبستان تغییر پیدا کرده و هر روز بعد از نماز صبح و قبل و بعد از نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشاء مراسم روضه‌خوانی و ذکر مصیبت در این مکان برگزار می شود.

وی گفت: بیان سیره و حدیث از ائمه معصومین(ع)، عبرت‏های عاشورا، ویژگی تربیت دینی در مکتب امام حسین(ع)، اربعین در سیره اهل بیت(ع)، سیره تربیتی پیامبر اکرم،(ص) و فضیلت زیارت از موضوعاتی است که در این مجالس تبیین می ‏شود.

حسینی در ادامه حجج اسلام سیدجعفرطباطبائی، مشیری امجدی‏زاده، سرچاهی و مجتبوی را به عنوان سخنرانان شبستان معارف حسینی معرفی و عنوان کرد: طبق ارزیابی‏‌های صورت گرفته، برنامه‏‌های این شبستان با استقبال گرم زائران مواجه شده است.

وی از قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت و سینه زنی در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: در دیگر اماکن و رواق های حرم مطهر رضوی نیز برنامه سخنرانی و عزاداری تدارک دیده شده است.