روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که یکی از مشاوران سیاست خارجی در ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، سال میلادی گذشته با مقامات دولت روسیه دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه با استناد به شهادت هفته گذشته «کارتر پیچ» مشاور سیاست خارجی در ستاد انتخاباتی ترامپ در برابر کمیته اطلاعاتی کنگره گزارش داد که وی سال میلادی گذشته با مقامات دولت روسیه دیدار کرده است.

این در حالی است که کارتر پیچ طی ماههای اخیر در بسیاری از مصاحبه های خود با رسانه ها یا کاملاً منکر دیدار با مقامات دولت روسیه در سفر ماه ژوئیه ۲۰۱۶ خود به مسکو شده بود و یا ادعا کرده بود که اکثر این دیدارها با «پژوهشگران» بوده است.

اما روزنامه نیویورک تایمز به نقل از فردی آگاه گزارش داد که کارتر پیج پس از دیدار و گفتگو با مقامات دولت روسیه با ارسال یک ایمیل به دست کم یکی از دستیاران ستاد انتخاباتی ترامپ دیدگاههای خود را پیرامون این دیدارها تشریح کرده بود.

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که این ایمیل ارسالی از جانب کارتر پیج روز پنج شنبه در جلسه شهادت غیرعلنی در برابر کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با صدای بلند قرائت شد.

گفتنی است که کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در حال انجام تحقیقات پیرامون اقدامات احتمالی روسیه برای اثرگذاری بر نتایج انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا به سود ترامپ و تبانی احتمالی میان روسیه و تیم انتخاباتی ترامپ است.

این درحالی است که دولت روسیه به کرات هرگونه مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرده و ترامپ نیز منکر هرگونه تبانی با مقامات مسکو شده است.

با این حال، کارتر پیج در گفتگویی با روزنامه تایمز این دیدارها را فاقد اهمیت خواند و گفت: «من تنها به تعدادی افراد یک سلام مختصر کردم. همه اش همین بود».

وی همچنین گفت که یکی از افرادی که ملاقات کرده است، یک «شخص بلندپایه» بود؛ اما به نام وی اشاره ای نکرد.

شایان ذکر است که «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده تبانی احتمالی ستاد ترامپ با روسیه دوشنبه گذشته «پل منفورت» مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ و «ریک گیتس» دستیار وی را به پولشویی متهم کرد.

همزمان با طرح این اتهامات، «جرج پاپادوپولوس» دیگر مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ نیز به دروغگویی به مأموران«اف بی آی» اعتراف کرد.

لازم به ذکر است که در اواخر ماه مه، «کارتر پِیج» در بیانیه ای اعلام کرده بود که حاضر است درباره اتهام ارتباط با روسیه در برابر کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان این کشور حاضر شده و درباره نادرست بودن اتهام مذکور شهادت دهد!