علی فرامرزی هنرمند نقاش و نویسنده روز سه شنبه ۱۶ آبان ماه ساعت ۱۶:۳۰ با موضوع «خلاقیت» در موزه هنرهای معاصر تهران سخنرانی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فرامرزی هنرمند نقاش، نویسنده و منتقد هنرهای تجسمی روز سه شنبه ۱۶ آبان ماه ساعت ۱۶:۳۰ با موضوع «خلاقیت» در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران سخنرانی می کند.

علی فرامرزی با تکیه بر امر آموزش هنر و تفسیر آن، تحلیلی از مراحل خلاقیت، آموزش آن و مشکلات پیش روی این پدیده در انسان و جامعه به بررسی نقاط اشتراک و تفاوت های پدیده خلاقیت درحوزه های علم، تکنولوژی و هنرخواهد پرداخت و سپس موانع این کنش انسانی را از ۲ منظر بیرونی و درونی به نقد خواهد کشید.

وی خلاقیت را پدیده ای عام و از عناصر وجودی اکثریت انسان ها می داند که غیبت این کنش انسانی در عرصه اجتماع و زندگی فردی از دیدگاه او نوعی مشکل و بیماری است و نوآوری را علایم سلامتی اجتماع و فرد می داند.

این هنرمند نقاش معتقد است که با تحلیل موضوع خلاقیت و موانع بروز آن می توان وارد مرحله آموزش آن شد و از دیدگاه تجربی و نظری چنانچه انگیزه کافی در شخص وجود داشته باشد آن را پر رنگ کرد. وی از جمله دلایل این نظریه را، وفور خلاقیت در جهان معاصر می داند.