همدان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از آغاز فعالیت موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) در کربلای معلی خبر داد.

حجت الاسلام محمد کاروند در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان همزمان با ایام اربعین حسینی نسبت به راه اندازی موکب خدمات رسان در شهر کربلای معلی اقدام کرده و در کنار خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی اجرای برنامه های فرهنگی نیز در اولویت این موکب قرار دارد.

وی اضافه کرد: موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) استان همدان با توزیع روزانه ۱۲ هزار پرس غذا و هم چنین بیش از ۱۲ هزار میان وعده غذایی و هم چنین توزیع بسته های فرهنگی متنوع برای قشرهای مختلف مردم از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان و زائران غیر ایرانی تلاش می کند و  امسال حضوری متفاوت تر در این عرصه خواهد داشت.

حجت الاسلام کاروند گفت: در  موکب فاطمه الزهرا(س) استان همدان مبلغین روحانی اعزامی از مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف کشور در زمینه پاسخگویی به مسائل شرعی و معرفت افزایی کودکان و جوانان، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی برای زائران غیر ایرانی به زبان های مختلف و هم چنین برپایی نمایشگاه به فعالیت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به توزیع ۱۱ هزار جفت کفش از محل نیات مرتبط با موقوفات و کمک های یکی از خیرین در این زمینه افزود: توزیع این محوله در حال انجام بوده و این کفش ها در بین زائرین مستمند مراسم عظیم اربعین حسینی در شهر کربلای معلی توزیع خواهد شد.