کنسرت موسیقی «پردیس» با همنوازی محمد امین اکبرپور نوازنده تار و مهرزاد هویدا نوازنده دف روز دوم آذر در تالار خلیج فارس بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کنسرت همنوازی تار و سه‌تار محمدامین اکبرپور و دف مهرزاد هویدا با عنوان «پردیس» دوم آذر در تالار خلیج فارس فرهنگسرای بنیاد آفرینش های هنری نیاوران میزبان علاقه مندان موسیقی است. این برنامه در ۲ بخش همنوازی تار و دف در آواز بیات اصفهان و همنوازی سه‌تار و دف در دستگاه نوا با اشعاری از مولانا اجرا می‌شود.

این ۲ هنرمند پیش از این در دی ماه سال گذشته اجرایی با نام «آب، خاک، پروانه» در فرهنگسرای نیاوران برگزار کردند که مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.

محمدامین اکبرپور، متولد اهواز، کارشناس موسیقی از دانشگاه هنر و معماری، آهنگساز و نوازندۀ تار و سه‌تار است. او نزد استادانی چون داریوش طلایی، داریوش پیرنیاکان، کیوان ساکت، زیدالله طلوعی و محمدرضا لطفی به فراگیری تار و سه‌تار پرداخته «سینۀ مشروح»، «گلفرش»، «نصیرخانی»، «گلبانگ»، «دلبانگ»، «سروشان»، «نشود فاش». همچنین در آلبوم‌هایی چون «گاهی سه‌گاهی»، «یادوارۀ ظلی ۱و ۲»، «آتش و خاک»، «خوش بود یاری و یادی»، «خوش خرامان»، «قصۀ آفاق» آثاری هستند که از این هنرمند در بازار موسیقی منتشر شده است. اکبرپور سرپرست گروه «همنوازان سایه» است و با گروه «بازسازی شیدا» به سرپرستی استاد محمدرضا لطفی همکاری و اجرا داشته است.

مهرزاد هویدا نیز از جمله هنرمندانی است که نزد استادانی چون محمدرضا بنایی و محمدرضا لطفی به فراگیری موسیقی پرداخته و با گروه‌هایی چون «آن»، «همنوازان شیدا»، و «سازینۀ نواحی ایران» همکاری می‌کند. وی در چندین فستیوال داخل و خارج از کشور نیز برنامه داشته و در آلبوم‌هایی چون «شبروان؛ هنربداهه‌نوازی» به همراه استاد محمدرضا لطفی و احمد مستنبط، «سایۀ جان»، «هنر گام زمان»، «زخمۀ ساز» با آهنگسازی محمدرضا لطفی، «گلفرش»، «جادوی سکوت» و «با فراغت چند سازم» اجرا داشته است.