کربلا- مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در اربعین امسال، گفت: صیانت از حرکت عظیم اربعین از شبهات و خرافات هدف اصلی این کمیته بوده است.

حجت الاسلام حمید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حال و هوای خاص در کربلای معلی، اظهار کرد: برنامه های متخلف فرهنگی و آموزشی در این ایام برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برای فردا نیز برنامه هایی تدارک دیده شده است، افزود: قرائت دعای کمیل، دعای ندبه و زیارت اربعین و همچنین برگزاری مراسم ویژه عزاداری در موکب کنار بعثه مقام معظم رهبری از جمله این برنامه ها است.

 مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: صیانت، گسترش و حفاظت حرکت بزرگ و فرهنگی «اربعین» از برخی شبهات و  پیراهه هایی که سبب خدشه دار شدن این حرکت عظیم می شود مهم ترین هدف این کمیته بود.

وی با بیان اینکه در این زمینه نشست های توجیحی و آموزشی با سخنرانان، مداحان، موکب داران و برخی دیگر از ارگان ها قبل از مراسم برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال با رعایت زائران شاهد مراسمی با کمترین حاشیه بوده ایم.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: همچنین بصیرت افزایی که جزو توصیه ها و تأکیدات مقام معظم رهبری و مراجع عظام بوده مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ایجاد نشاط معنوی و بهره گیری از فضای معنوی این مکان از دیگر موضوعاتی بوده که به آن توجه شده است.