ری- عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ایمن سازی بافت فرسوده تهران و ری در برابر زلزله تاکید کرد.

حسن خلیل آبادی، در حاشیه جلسه شورای شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات قابل انجام نهادها در خصوص زلزله اظهار داشت: یک بخش این اقدامات، امداد و نجات است، که می بایست هر سازمان در شرح وظایف خود آن ها را پیش بینی کند تا در موقع بحران بتواند از آن وسایل استفاده کند، اما ستاد بحران معمولا در فرمانداری تشکیل می شود و مدیریت ستاد بحران در فرمانداری یک شهرستان مستقر می شود.

وی اضافه کرد: اصولا در ساخت و سازها باید نکات ایمنی را رعایت کنیم و دولت نیز مشوق هایی برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته است، مشکلاتی در خصوص انشعابات وجود داشته است، اما تسهیلات برای نوسازی پرداخت می شود و شهرداری ها عوارض نمی گیرند و مجوز طبقه تشویقی می دهند و لازم است که مردم برای ایمنی و حفظ جان خود اقدام به نوسازی ساختمان ها کرده و از نوسازی استقبال کنند.

رییس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: باید در دستور جلسات شورای اسلامی شهر تهران و شهرستان ری آسیب شناسی مناطق بحرانی شهر، آسیب هایی که ممکن است بعد از زلزله ایجاد شود، را بگنجانیم و با حضور مسئولان ستاد بحران به این موارد پرداخته شود، اما در کل باید فرهنگ سازی شود که مردم برای ساخت و ساز و ایمنی آموزش ببینند و از مصالح ناایمن برای ساخت و ساز استفاده نکرده و قوانین شهرداری ها در ساخت و سازها را رعایت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که مردم باید برای مواجه با زلزله و مراقبت از خود و خانواده در این شرایط آموزش ببینند، افزود: بخش دیگر وظایف بر عهده دستگاه های دولتی و لزوم آمادگی آن ها است.

وی بر تغییر زیرساخت ها و بافت های فرسوده به بافت های ایمن تاکید کرد و گفت: در اولین جلسه شورای شهرستان ری به ایمن سازی ساختمان ها و تغییر بافت های فرسوده و فرهنگ سازی خواهیم پرداخت.