آیت‌الله محمدتقی مدرسی، از مراجع تقلید عراق در دیدار اعضای کمیته فرهنگی اربعین، از برنامه‌های فرهنگی آیین راهپیمایی اربعین تقدیر کرد و خواستار گسترش و افزایش این فعالیت‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق، حجت‌الاسلام نجف نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و حمید احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، با آیت‌الله محمدتقی مدرسی، از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

آیت‌الله مدرسی در این دیدار استقبال زائران از مراسم اربعین حسینی را بی‌نظیر توصیف و در ادامه اظهار کرد: هر سال بر تعداد زائران اربعین افزود می‌شود و ما شاهد حضور میلیونی زائران در این اجتماع عظیم هستیم و هر کس در این جمع حضور پیدا می‌کند، متحول می‌شود.

آیت‌الله مدرسی افزود: امروز اربعین حسینی، افق جدیدی برای شیعیان جهان گشوده است و این یکی از نفحات الهی است که به ما هدیه داده شده است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز جهان درگیر بحران معنویت است که بشریت از حل این بحران‌ها از سوی سیاستمداران جهان نامید شده‌اند و این اربعین است که می‌تواند جهان را نجات دهد؛ بنابراین باید این فرهنگ را در جهان گسترش دهیم.

وی همچنین خواستار ایجاد شهرک‌های زیارتی در ورودی‌ها و داخل شهر کربلای معلی شد و همچنین از مردم عراق و ایران خواست که روابط دوجانبه را گسترش دهند.

آیت‌الله مدرسی در بخش دیگری از سخنانش، فرهنگ‌سازی میان دو ملت را بسیار مهم برشمرد و خواستار گسترش آن شد و در این باره گفت: باید برای توسعه روابط دوجانبه میان ایران و عراق، فرهنگ‌سازی اساسی صورت گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق هم گزارشی از فعالیت‌های کمیته فرهنگی اربعین ارایه داد و در ادامه گفت: خوشبختانه اربعین سبب شده که روابط دوسویه میان ملت ایران و عراق گسترش خوبی داشته باشد و امروز، بسیاری از زائران ایرانی و عراقی در طول سال رفت‌وآمد دارند و این در گسترش فرهنگ دو کشور تأثیر بسزایی خواهد داشت.