بوشهر - بخشدار آبپخش با بیان اینکه در سطح کشور ما سرانه مطالعه پایین است، گفت: خیرین به کمک کتابخانه‌ها بیایند.

به گزارش خبرنگار مهر، بخشدار آبپخش عصر سه‌شنبه در نشست با اعضای انجمن کتابخانه عمومی آبپخش اظهار داشت: مطالعه و کتابخوانی سبب روشنی ذهن و آرامش روح و روان انسان می‌شود.

وی افزود: همانگونه که بدن برای رشد و نمو خود به غذا نیاز دارد، روح و روان انسان نیز برای آرامش و تعالی به مطالعه و کتابخوانی نیاز دارد.

مردانلو به پایین‌بودن سرانه مطالعه در ایران اشاره و ابراز داشت: متاسفانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه ایران جایگاه خوبی ندارد و سرانه مطالعه ما ایرانیان بسیار کم است.

وی تصریح کرد: هر جامعه‌ای برای رشد و شکوفایی نیازمند نیروهای آگاه و با  دانش است و کسب علم و آگاهی و معرفت به محیط پیرامونی فقط با مطالعه محقق می شود و لازم است فرهنگ کتابخوانی در جامعه گسترش یابد.

بخشدار آبپخش حمایت از کتابخانه‌های عمومی را لازم دانست و افزود: خیران و اهالی فرهنگ و ادب و آحاد مردم باید در صورت امکان به رشد و پویایی کتابخانه های عمومی کمک کنند.

مردانلو با تقدیر از مسئول کتابخانه عمومی خاطرنشان کرد: آقای دهقان از مسئولان فعال و کاربلد کتابخانه‌های عمومی استان و حتی کشور است که تاکنون چندین بار به عنوان برتر کشوری و استانی دست یافته و توانسته با جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت های مردمی در اداره کتابخانه موفق باشد.

بخشدار آبپخش از شهرداری‌ها خواست نسبت به پرداخت حق نیم درصد کتابخانه‌های عمومی اهتمام جدی داشته باشند.