بندرعباس - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در جلسه کارگروه تخصیص بودجه قرآنی استان گفت : توسعه قرآنی در گرو نگاه و اندیشه قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از فرهنگ و ارشاد هرمزگان، علیرضا درویش نژاد ضمن تاکید بر گسترش فعالیت های قرآنی افزود: تقریبا همه فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگرفته از قرآن و معنویات و مفاهیم و اصول اسلامی است.

وی اضافه کرد: ایران کشوری اسلامی و انقلابی و بر پایه قرآن شکل گرفته است و در همه برهه های سخت و دشوار قرآن باعث نجات و پیروزی ملت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به مشکلات و تنگناهای موجود در حوزه قرآن اشاره کرد و اذعان داشت: محدودیت منابع مالی گستردگی زیاد در حوزه قرآنی، موازی کاری ادارات و سازمان ها، تداخل وظایف و... از جمله مشکلات پیش رو در حوزه قرآن است.

دوریش نژاد خواهان افزایش سهم استان در اعتبارات قرآن شد و بیان داشت: بسیاری از استان ها از بودجه استانی برای پیشبرد اهداف قرآنی استفاده می کنند و هم اکنون با مدیریت جدید استان زمینه لازم برای افزایش این اعتبار فراهم شده است که جای تشکر ویژه دارد.

وی به ظرفیت کانون های فرهنگی – هنری مساجد و موسسات قرآنی در توسعه قرآنی پرداخت و گفت : کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان طی دو سه سال اخیر دو برابر شده است و نقش به سزایی در توسعه برنامه های قرآن در سراسر استان به ویژه روستاها دارند و لازم است بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: آموزش و پژوهش در قرآن نیز از اولویت های همیشگی این اداره کل بوده و می باشد و توسعه این امر باید از دانشگاه ها آغاز شود و در راس فعالیت های همه سازمان ها قرار گیرد.