بوشهر - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر گفت: باید پیوند مردم بوشهر با نیروگاه هسته‌ای تقویت و گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید زرین‌فر بعد از ظهر چهارشنبه در شورای پدافند غیرعامل قرارگاه پرتوی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر میزبان تنها نیروگاه هسته‌ای کشور است که افتخاری برای همه مردم استان است.

وی به تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر و انتقال آن به شبکه سراسری اشاره کرد و ادامه داد: باید پیوند مردم بوشهر با نیروگاه هسته‌ای تقویت و گسترش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر خواستار اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل برای جلوگیری از بحران‌های بزرگ شد و بیان کرد: باید احتمالات و مخاطرات مختلف نیروگاه اتمی بوشهر پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل پرتوی در رفع اشکالات و ایرادها، اضافه کرد: رزمایش‌های پرتوی در کنار نیروگاه اتمی بوشهر هر سه سال یک بار باید برگزار شود.

زرین‌فر تصریح کرد: برگزاری این رزمایش‌ها کمک می‌کند تا در صورت بروز خطرات احتمالی آمادگی لازم وجود داشته باشد و کمترین خطرات و تلفات را شاهد باشیم.

وی خواستار توسعه آموزش‌ها برای رسیدگی به بحران‌ها در استان بوشهر شد و گفت: رزمایش پرتوی در بوشهر با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم و ارتقا آمادگی برای مقابله با بحران‌ها و حوادث  احتمالی برگزار می‌شود.