بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بسیج انقلاب اسلامی را در مقابل ترفندهای دشمنان بیمه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج در همه صحنه‌های سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی حضور داشته و این حضور باعث توسعه و پیشرفت و منجر به موفقیت شده است.

وی دوران دفاع مقدس را اوج حضور بسیج در صحنه دانست و اضافه کرد: سپاه و بسیج مایه افتخار کشور هستند و تفکر و فرهنگ بسیجی در بسیار از کشورها الگو و اسوه شده است.

امام جمعه بوشهر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: نیروی دریایی در جغرافیای ملی و در آبراه‌های بین‌المللی حضور راهبردی داشته که باعث اقتدار و امنیت بیشتر برای کشور شده است.

وی با انتقاد از عملکرد اتحادیه عرب بیان کرد: جهالت در ریشه و خیانت در سیره رفتار اتحادیه عرب قرار دارد و تاکنون برای مقابله با رژیم اشغال‌گر قدس اقدامی نکرده است. کوچکترین تعرض به جهان اسلام و انقلاب اسلامی و حزب‌الله باعث نابودی آنها می‌شود.

روحیه جهادی عامل شکست توطئه دشمن

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم با جانفشانی و ایثار و ازخودگذشتگی از نظام و انقلاب دفاع می‌کنند، ادامه داد: توطئه‌های گسترده دشمن علیه نظام اسلامی ایران با روحیه و رویه جهادی شکست خورده است.

وی با اشاره به اینکه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن نتوانسته آسیب جدی به این نظام و انقلاب وارد کند، افزود: بسیج و نیروهای مسلح نقش بسیار مهمی در بیمه کردن انقلاب در برابر ترفندهای دشمنان داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: بسیاری از جوانان ایران اسلامی حضوری مستمر در صحنه دارند و با اقتدار و صلابت برای دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب آماده‌اند.

پیوند نسل جوان با نسل اول انقلاب

وی با اشاره به اینکه پیوند نسل جوان با نسل اول انقلاب را در هیچ یک از انقلاب‌های دنیا نمی‌توان دید، گفت: دشمن برای اینکه شور و شعور انقلابی از نسل جدید بگیرد به انواع ترفندها دست می‌زند ولی ایمان و ولایت‌مداری جوانان این فرصت را به آنها نمی‌دهد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش داعش و گروه‌های تکفیری و تروریستی  برای از بین بردن خط مقاومت و جهان اسلام را طراحی کردند، اظهار داشت: رزمندگان اسلام با شجاعت و شهامت آنها را نابود کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در پی ایجاد یاس و ناامیدی در بین نوجوانان و جوانان است، اضافه کرد: تفکر، روحیه و رویه بسیجی، آمریکا و دشمنان اسلام را به زانو درآوده است و روح امید در جهان اسلام تقویت شده است.

بسیج حضور موفق در همه صحنه‌ها دارد

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بسیج شجره طیبه‌ای است که ریشه در ایمان و دین دارد، افزود: بسیجیان در تمام صحنه‌های حساس انقلاب اسلامی حضوری فعال و موفقیت‌آمیز داشته‌اند.

وی ضمن تبریک پیروزی رزمندگان در نابودی داعش و شکست آمریکا در منطقه، ادامه داد: هوشیاری و درایت برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان یک ضرورت است و باید مراقب ترفندهای دشمن باشیم.