اراک- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای رفع مشکلات و دغدغه های مربوط به مدیریت شهری، طرح درآمدهای پایدار شهرداری ها از سوی مجلس در دست بررسی است.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت های مدیریت شهری و شهرداری ها اظهار داشت: مدیریت شهری کاری بسیار سخت و پیچیده است و مدیران شهری باید تلاش کنند که در این مسیر گرفتار آفات مختلف، از جمله مسائل و مباحث سیاسی نشوند و رویکرد آنها تنها خدمت به مردم باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود آن که ابتکار خوبی از سوی دولت برای تشکیل کمیسیون کلانشهرها انجام شده، اما دولت لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها را به مجلس ارائه نکرده است.

کریمی بیان کرد: با توجه به مشکلات مالی و درآمدی شهرداری ها، هم اکنون در مجلس کمیسیون ویژه ای برای بررسی طرح قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها تشکیل شده که یک کار اساسی و ماندگار می باشد و برای نخستین بار صورت گرفته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: همچنین لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است و در این رابطه آمادگی داریم تا نقطه نظرات شهرداری ها را ارزیابی کرده و سپس تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: باید تا قبل از بازنگری نهایی و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، در این رابطه تصمیم و بازنگری لازم صورت پذیرد، چراکه برنامه ششم تغییرات اساسی در درآمدهای شهرداری های کلانشهرها و شهرهای بزرگ ایجاد کرد و می طلبد که در این زمینه تجدیدنظر صورت پذیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس آمادگی دارد تا با استفاده از نقطه نظرات موجود به بررسی و بازنگری در رابطه با مباحث درآمدی شهرداری ها بپردازد و به عنوان فردی که زمانی در سمت مدیریت شهری مرکز استان(اراک) فعالیت داشته ام، تلاش دارم مشکلات این حوزه تا سر حد امکان رفع شود.