زنجان- مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: متأسفانه ورزش استان زنجان از نبود اسپانسر ورزشی رنج می‌برد و این وضعیت درشان ورزش و ورزشکاران زنجان نیست.

علی جوان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تعداد قهرمانی‌های ورزش استان زنجان از بسیاری استان‌ها بالاتر است، افزود: استان زنجان در زمینه ورزش دارای جایگاه ویژه و ارزشمندی است و در بسیاری از اعزام‌های برون‌مرزی ورزشکاران زنجانی در قالب تیم ملی و یا تیم‌های باشگاهی حضور دارند.

وی با بیان اینکه ورزش استان زنجان در سطح بین‌المللی قهرمانان زیادی را دارد، اظهار کرد: خوشبختانه طی سال جاری ورزشکاران آقا و خانم در رشته‌های ورزشی  مختلف در سطح بین‌المللی موفقیت‌های خوبی را کسب  کردند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان بابیان اینکه زنجان از نبود اسپانسر  ورزشی رنج می‌برد، ابراز کرد: متأسفانه شرکت‌ها و کارخانجات  فعال در استان زنجان حمایت خوبی از ورزش استان ندارند. 

جوان بابیان اینکه واحدهای تولیدی در استان از امکانات استان برای توسعه  کار خود استفاده می‌کنند، افزود: بااین‌وجود واحدهای تولیدی دست ورزش استان را نمی‌گیرند.

وی بر ورود بخش خصوصی به حوزه ورزش تأکید کرد و یاد آور شد: باید فضا را به سمتی ببریم که نگرانی‌ها در حوزه ورزش را به حداقل  رسانده و ورزش استان را توسعه بدهیم. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ابراز کرد: حمایت بخش خصوصی از ورزش باعث می‌شود ورزش استان در رده‌های بین‌المللی نقش‌آفرینی کرده و تحقق این امر برای استان بسیار خوب است. 

جوان بابیان اینکه ظرفیت‌های جوانان باید موردتوجه قرار بگیرد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بر روی نسل جوان سرمایه‌گذاری برای آینده است و در استان این امر مهم موردتوجه قرار گیرد.