بندرعباس - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در هفت ماهه سالجاری یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون دلار صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای هدف صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، خلیل قاسمی بیان داشت: از ابتدای سال اهداف صادراتی استان هرمزگان در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی مطرح شد.

وی مبلغ ابتدایی برای صادرات محصولات استان را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: پس از بررسی های ثانویه و تاکید استاندار این مبلغ به ۲ میلیارد دلار افزایش یافت.

قاسمی افزود: از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون دلار صادرات غیرنفتی محصولات تولیدی استان به کشورهای هدف انجام شده است که طبق برنامه ۷۷ درصد از پیش بینی صادرات غیرنفتی استان تحقق پیدا کرده است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: در مدت هفت ماه بخش صنعت و معدن با صادرات یک میلیارد و ۴۳۸ میلیون دلار توانست ۹۸ درصد از برنامه پیش بینی خود را محقق نماید که رتبه نخست را در صادرات محصولات استانی داشت.

وی ادامه داد: دیگر محصولات واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی با صادرات ۷.۹ میلیون دلار، ۸۰ درصد از برنامه خود را محقق نمود.

قاسمی تصریح کرد: بخشهای شیلات، کشاورزی و گردشگری به ترتیب با ۵۸ میلیون دلار، ۳۰ میلیون دلار و ۰.۰۶۶ میلیون دلار محصولات خود را به کشورهای هدف صادر نموده اند که طبق برنامه پیش بینی شده به ترتیب ۳۳ درصد بخش شیلات، ۱۰ درصد بخش کشاورزی و ۰.۶۶ درصد بخش گردشگری محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، کشورهای هدف را بیشتر، کشورهای حوزه خلیج فارس، عمان، هند و آفریقای جنوبی اعلام کرد.