رئیس ستاد ساماندهی سمن‌های شهر تهران با اشاره به مصوبه سال ۹۳شورای شهر تهران مبنی بر توسعه کار داوطلبانه و جهادی گفت: کمیته ۸ نفره برای تحقق این مصوبه و حمایت از تشکلهای مردمی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت نظری در همایش «کار داوطلبانه و سازمان‌های مردم‌نهاد» که با حضور فعالان اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: در بسیاری از امور همچنان اصرار زیادی بر فعالیت سنتی و شیوه‌های قدیمی وجود دارد که دیگر راهگشا نیست و شرایط فعلی دنیا تغییر کرده است.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد حکمرانی خوب، مشارکت دادن هر چه بیشتر مردم در امور مربوط به تعیین سرنوشت است. در این حوزه در کشور با وجود تلاش‌های زیاد، هنوز نتوانسته‌ایم آنچنان که باید موفق باشیم.

رئیس ستاد ساماندهی سمن‌های شهر تهران اضافه کرد: مردم هنوز این احساس را ندارند که در انجام امور ملی و محلی اثرگذار هستند. باید به دنبال بهتر کردن ساختارهای موجود و بهینه در شهر تهران باشیم تا با کمک مجموعه مدیریت شهری، بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

نظری با اشاره به مصوبه سال ۹۳ شورای شهر تهران مبنی بر توسعه کار داوطلبانه و جهادی تأکید کرد: آنچنان که باید در این راستا کار لازم انجام نشده است؛ البته مشارکت‌های مردمی افزایش یافته و شورا به دنبال این است که مصوبه مورد نظر را اجرایی کند و قرار است کمیته هشت نفره با مدیریت رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر برای پیگیری این مصوبه تشکیل شود.