مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد یساولی بنیانگذار انتشارات یسالی فردا پنجشنبه ۲۳ آذر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر زنده‌یاد «علی‌اکبر یساولی ثانی» بنیانگذار انتشارات یساولی، فردا پنجشنبه ۲۳ آذر از مقابل منزل وی در خیابان قنات کوثر در تهران تششیع می‌شود. مراسم بزرگداشت وی نیز روز جمعه ۲۴ آذرماه از ساعت ۸:‌۳۰ تا ۱۰ در مسجد الغدیر بلوار میرداماد برگزار خواهد شد.

همچنین بر اساس همین گزارش، در پی درگذشت زنده‌یاد یساولی، مدیر عامل خانه کتاب طی پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت. در متن پیام مجید غلامی جلیسه آمده است:

درگذشت علی اکبر یساولی ثانی، بنیانگذار انتشارات یساولی و از پیشکسوتان عرصه نشر و کتاب، ضایعه‌ای تاسف بار است. زنده یاد یساولی ثانی بیش از نیم قرن به نشر آثار ارزنده هنری، نفیس و ایرانشناسی اهتمام ورزید که نشان از توجه به فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی از سوی این زنده‌یاد است. استمرار فعالیت در حوزه کتاب و هدایت و راهنمایی چندین نسل برای فعالیت در این حوزه، نشان دهنده عشق و علاقه آن مرحوم به کتاب و فرهنگ است که تاکنون چراغ انتشارات یساولی را روشن نگه داشته است. فقدان زنده‌یاد علی اکبر یساولی ثانی را به خانواده ایشان و نیز اهالی فرهنگ به ویژه فعالان عرصه نشر و کتاب تسلیت گفته و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسألت می‌کنم.

«علی‌اکبر یساولی ثانی» بنیانگذار انتشارات یساولی شامگاه سه‌شنبه ۲۱ آذر در ۹۲ سالگی بدرود حیات گفت. وی در سال ۱۳۳۰ این موسسه انتشاراتی را تاسیس کرد و در بیش از ۶ دهه گذشته صدها عنوان کتاب هنری را منتشر و به مخاطبان این حوزه عرضه کرد.