بیرجند- فرمانده قرارگاه ثامن الائمه ۲ خراسان جنوبی از افتتاح ۵۰ پروژه محرومیت زدایی در شهرستان های مرزی خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن رجب زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سپاه پاسداران انصار الرضا(ع)، با توجه به دور اندیشی رهبری نسبت به برنامه های دشمن، فعالیت های خود را در مرزهای شرقی آغاز کرده است.

وی حفظ امنیت منطقه را از مهم ترین اهداف حضور سپاه در مرزها دانست و گفت: از هشت ماه گذشته در شهرستان های مرزی مستقر شده و تاکنون فعالیت های شایسته ای را انجام داده ایم.

سردار رجب زاده از جذب ۲۷۰ نیرو در قرارگاه ثامن الائمه ۲ در استان خبر داد و گفت: برگزاری اردوی صحرایی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: این اردو با حضور شش گردان امام حسین(ع)، یک گردان بیت المقدس و یک گردان فاتحین به مدت چهار روز برگزار شده است.

اجرای تمرینات تاکتیکی ۶ گردان امام حسین(ع)

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه ۲ خراسان جنوبی بیان کرد: طی آینده ای نزدیک شش گردان امام حسین(ع) تمرینات تاکتیکی خود را در سطح استان آغاز خواهند کرد.

وی محرومیت زدایی را از دیگر اقدامات این قرارگاه دانست و گفت: محرومیت زدایی و مردم یاری دو بال یک مجموعه بوده که برای ایجاد اشتغال زایی نیز لازم است.

سردار رجب زاده با بیان اینکه اقدامات خوبی با همکاری آستان قدس رضوی انجام شده است، گفت: توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان از جمله اقدامات انجام شده است.

وی توزیع ۹ هزار بسته کمک تحصیلی بین محرومان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت زیادی را در دستور کار داریم.

توزیع ۱۰۰ سری جهزیه برای زوج های جوان

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه ۲ خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۰۰ سری جهزینه برای زوج های جوان آماده شده که به آن ها تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به سایر پروژه های قرار گاه ثامن الائمه بیان کرد: احداث آب بند ها و دیوار ساحلی از جمله پروژه های عمرانی در شهرستان های مرزی است.

سردار رجب زاده با بیان اینکه نیازهای اصلی شهرستان های مرزی شناسایی شده است، گفت: در حال حاضر آب از مهم ترین مشکلات پیش روی این مناطق است.

وی ادامه داد: با ایجاد آب بند می توان آب باران را ذخیره کرده و از ان نیز برای انجام برنامه های مختلف اعم از کشاورزی استفاده کرد.

سردار رجب زاده اجرای طرح های آبخیزداری، کانال کشی واحیای قنوات را از دیگر پروژه های اجرایی در شهرستان های مرزی دانست.

افتتاح ۵۰ پروژه محرومت زدایی در استان

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه ۲ خراسان جنوبی بیان کرد: فردا پنج شنبه، ۵۰ پروژه محرومیت زدایی در سه دهستان لانو، بندان و گزیک به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: این پروژه ها شامل چهل چشمه حمام، سه حمام عمومی، سرویس بهداشتی، آب بند خاکی، کانال کشی و دیوار ساحلی است.

بنا به گفته وی، به همت قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه(ع) ۲، جلسه هم اندیشی ائمه جمعه، جماعات، علماء، معتمدین اهل تشیع و تسنن خراسان جنوبی  پنج شنبه ۲۳ آذرماه جاری در محل مجتمع غدیر برگزار می شود.

سردار رجب زاده با تاکید بر اینکه باید مناطق مرزی را مورد توجه قرار دهیم، گفت: امروز به برکت وجورد روستاییان در مرزها، امنیت خوبی بر استان حاکم است.

وی با بیان اینکه دشمن روز به روز بر دامنه تهدیدات و برنامه های خود می افزاید، افزود: دشمن برای رسیدن به اهداف خود که نابودی انقالاب اسلامی است، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.