یزد ـ مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از افزایش دو برابری اعضای بیمه شده صندوق اعتباری هنر طی هشت ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین سیدزاده ظهر امروز در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد با اشاره به اینکه شأن هنرمندان نباید لطمه ببیند، اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر نسبت به صدای هنرمندان بی‌تفاوت نیست.

وی عنوان کرد: صندوق اعتباری هنر تمام تلاش خود را انجام می دهد که هنرمندی در کشوری به دلیل بیماری با مشکلات مالی مواجه نشود.

سیدزاده با اشاره به اینکه تلاش های موثری برای حل مشکلات هنرمندان توسط صندوق اعتباری هنر با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است، تصریح کرد: با همدلی و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و کار جمعی که از هنرمندان انتظار داریم، تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا منزلت اجتماعی و اقتصادی هنرمندان حفظ شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر یادآور شد: هنرمندان از ارزش های زیادی برخوردار هستند که باید منزلت اجتماعی و اقتصادی آنها حفظ شود.

سیدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات بودجه ای کشور، اظهار داشت:با وجود همه مشکلات اعتباری، تلاش های موثری با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر در حال انجام است تا اعتبارات و مساعدت‌های مناسبی در اختیار هنرمندان قرار بگیرد.

وی افزود: طی هشت ماه گذشته تعداد اعضای بیمه شده از سوی صندوق اعتباری هنر دو برابر شده و در حال حاضر بیش از ۴۵ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر عضو بیمه ای این صندوق هستند.

سیدزاده ادامه داد: اولویت صندوق اعتباری هنر نیز به سوی هنرمندان شهرستانی است و سعی خواهیم کرد در اقصی نقاط کشور با دید حمایتی، گره هنرمندان را باز کنیم.