ساری - امام‌جمعه موقت ساری، قدس را بزرگ‌ترین مسئله سیاسی جهان اسلام دانست و گفت: تصمیم ترامپ رسوایی و شرمندگی خاصی برای سران عربی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه‌های نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه قدس بزرگ‌ترین مسئله دنیای اسلام است اظهار داشت: خشم و عصبانیت ترامپ علیه قدس و فلسطین تبعات زیادی دارد و این مسئله رسوایی خاصی برای سران عربی ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه سران عربی باید درزمینهٔ مسئله قدس پاسخگو باشند ادامه داد: این تصمیم ترامپ نشان‌دهنده سردرگمی و آشفتگی است و کمکی به رژیم اشغالگر قدس نخواهد کرد.

وی حمایت از ملت و امت مظلوم فلسطین را تکلیف شرعی دانست و خواستار قیام ملت اسلامی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین شد.

امام‌جمعه موقت ساری، همچنین در بخشی از سخنانش به جایگاه رفیع علم و نخبگان در جامعه اشاره کرد و سالروز شهادت شهید مفتح را گرامی داشت و گفت: استقلال جامعه و ترقی و پیشرفت آن به علما و دانشمندان بستگی دارد.

حجت‌الاسلام یوسف پور، همچنین به طرح جدایی دین از سیاست اشاره کرد و آن را نقشه استعماری دانست و گفت: این طرح هویت و فرهنگ دینی کشور را خدشه‌دار کرده بود.

وی بر لزوم وحدت بین علما و دانشمندان تأکید کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه باید به وحدت و همدلی توجه کرد.

امام‌جمعه ساری در بخشی از سخنانش ماندگاری دین را فطری و عقلی بودن آن ذکر کرد و گفت: دین زمان و مکان ندارد و اخلاق و آداب زندگی محور دین است.