آرش آقابیک طراح جلوه های ویژه میدانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت های خود در حوزه سینما گفت: در سال جاری نزدیک به ۱۵ فیلم سینمایی کار کرده ام و باید دید که کدام یک از این آثار در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور پیدا می کنند. از جمله این آثار می توان به «آستیگمات» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی، «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی، «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن، «چهار راه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی، «شاه کش» به کارگردانی وحید امیرخانی، «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «واسطه» به کارگردانی آرش لاهوتی اشاره کرد.
وی توضیح داد: از بین این آثار از لحاظ حجم کاری که در بخش جلوه های ویژه انجام شده است، «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی کار سختی بود. در کنار آن «چهار راه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی نیز به دلیل وجود سکانس های آتش سوزی بسیار سخت بود. همچنین «شاه کش» به کارگردانی وحید امیرخانی از لحاظ اجرایی از جمله کارهای بسیار متفاوت من به شمار می رود و فکر می کنم این سه اثر در میان آثار سال جاری از نظر تکنیکی، اجرا و حجم جلوه های ویژه از اهمیت ویژه ای برخوردار باشند.
مدیر جلوه های ویژه میدانی «بارکد» بیان کرد: یکی از مهمترین مواردی که در کار خود دنبال می کنم این است که هیچگاه به خاطر نام کارگردان و یا دیگر عوامل فیلم، بین فیلم ها فرق نگذارم و تلاش کرده ام در هر پروژه ای که حضور دارم به بهترین نحو کار خود را انجام دهم.
آقابیک گفت: البته تاکید می کنم که در همکاری با کارگردانان فیلم اولی به دلیل اینکه ممکن است آنها نسبت به بحث جلوه های ویژه هیچ شناختی نداشته باشند تلاش بیشتری کرده ام چرا که این فیلمسازان نیز می خواهند آثارشان به بهترین شکل ساخته شود بنابراین من تمام سعی خود را می کنم تا بهترین ها را برای آنها فراهم کنم.
وی تاکید کرد: در جلوه های ویژه میدانی بسیاری از مخاطبان، آثار سینمای ایران را با آثار هالیوود مقایسه می کنند و معتقدند که جلوه های ویژه در سینمای ایران پیشرفت نداشته است. این در حالی است که سینمای ایران نسبت به هالیوود بسیار متفاوت است و این تفاوت از پیش تولید یک فیلم آغاز می شود. من به عنوان طراح جلوه های ویژه هر کاری که در حوزه اجراهای تکنیکی لازم است، انجام می دهم اما مساله این است که آیا تهیه کننده حاضر است هزینه لازم برای تامین امکانات مورد نیاز من را تامین کند.
آقابیک در پایان گفت: مساله بودجه در بخش جلوه های ویژه از اهمیت بسیاری برخوردار است و فعالان در این حوزه با توجه به بودجه ای که در اختیارشان قرار میگیرد کار خود را به بهترین نحو انجام می دهند چرا که جلوه های ویژه کاری است که نیاز به ابزار و بودجه مناسب دارد.